ناعادلانه بودن آموزش اسلام در ساعات بعد از تعطیلی مدارس

به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه; رئیس جامعه مسلمانان کشور مالت – محمد السادی – آموزش اسلام در ساعات بعد از تعطیلی مدارس را تبعیض آمیز دانسته و گفت: “به نفع مردم مالت است که آموزش اسلام در ساعات درسی مدارس را تأیید و مورد حمایت قرار دهند، زیرا یک برنامه آموزشیِ مطابق با سیستم مدارس مالت می‌تواند آموزش اسلام میانه ‌رو را تضمین کرده و به دور از هرگونه افراطی باشد که منجر به خشونت و نفرت می‌گردد.”

بر اساس قانون اساسی مالت، آزادی عبادت و برابری میان شهروندان مورد حمایت قرار گرفته و هر نوع تبعیض نژادی، مذهبی و…. خلاف قانون می باشد؛ به همین دلیل دانش آموزان مسلمان مدارس دولتی همانند مسیحیان، حق فراگیری آموزه های دینی را دارند.

ایشان افزود: آموزش اسلام در مدارس دولتی برای دانش‌آموزان مسلمان بر اساس حقوق تصویب شده در قانون اساسی این کشور، حق قانونی آن ها است.

همچنین ایشان تأکید کرد: اگر دولت مالت آموزش اسلام را در مدارس دولتی قبول نکند، امکان دارد فردی این شکاف را با آموزش های افراطی پر کرده و باعث آسیب به تمام افراد جامعه شود.

آمار دقیقی از تعداد مسلمانان در جزیره مالت در دسترس نیست، اما براساس برخی آمارهای غیر رسمی حدود ۶ هزار مسلمان در «مالت» زندگی می‌کنند و تنها مسجد این جزیره در سال ۱۹۷۸ میلادی بنا گردیده است.