اقبال هنرمندان کانادایی به طراحی لباس‌های اسلامی

تعدادی از طراحان لباس کانادایی با روی آوردن به طراحی لباس‌های اسلامی، درصدد اثبات این موضوع هستند که مد و لباس برای بانوان مسلمان می‌تواند در عین پوشیدگی، زیبا هم باشد.

«شهاد مهدی» یکی از طراحان لباس کانادایی در این باره می‌گوید: من به دنبال طرح‌های زیبا و جذاب برای لباس‌های اسلامی زنانه و اضافه کردن این مقوله به صنعت مد هستم.

وی افزود: من فکر می‌کنم تنگ‌نظری‌هایی در مورد بانوان مسلمان و به طور کلی بانوان شرقی وجود دارد و می‌خواهم به جهان بگویم که ما هم می‌توانیم بسیار زیبا لباس بپوشیم و می‌توانیم قوی و موفق باشیم.

شهاد مهدی، برند «ارکیده سیاه» را برای محصولات خود برگزیده و تلاش می‌کند با محصولات خود تصورات نادرست در مورد پوشش زنان مسلمانان را تصحیح کند.

وی که فارغ‌التحصیل رشته مد دانشگاه «رایرسون» کانادا است، توجه طراحان زیادی را با طرح‌های نو و پوشیده خود جلب کرده است.

مهدی تنها طراح مسلمانی نیست که در کانادا به ارائه الگوهای جدید حجاب اسلامی می‌پردازد؛ برخی از طراحان نیز به صورت آنلاین محصولات خود را عرضه می‌کنند تا کار را برای بانوان مسلمان راحت‌تر کنند.

به گفته وی، برای دختران جوان مسلمان بسیار خوشایند است که طراحان بیش از پیش وارد این عرصه شده‌اند و تلاش می‌کنند که با رعایت اصول اسلامی، لباس‌هایی را طراحی کنند که زیبا و مطابق سلیقه امروز باشد.