نیمی از مسلمانان آمریکایی قربانی تبعیض نژادی

حدود نیمی از جمعیت مسلمان آمریکا، در طول یک سال گذشته و خصوصا پس از انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، تبعیض نژادی را تجربه کرده اند.

بررسی های اخیر موسسه معتبر تحقیقاتی پیو آمریکا، در طول یکسال گذشته، حدود نیمی از مسلمانان آمریکایی، گونه های مختلف تبعیض نژادی را متحمل شده اند.

بر اساس این نظرسنجی که به صورت تلفنی و از مجموع ۱۰۰۱ مسلمان مقیم ایالات متحده آمریکا صورت پذیرفت، ۴۸ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، خود را قربانی گونه های مختلف نژادپرستی و تبعیض نژادی معرفی کردند.

این تحقیق نشان می دهد که ۳۲ درصد این اقدامات نژادپرستانه به شکل تهدید های زبانی، ۱۹ درصد به شکل برخورد تبعیض آمیز توسط نیروهای امنیتی فرودگاه ها، ۱۸ درصد به صورت نامیدن مسلمانان با القاب ناپسند و رکیک و حدود ۱۰ درصد به شکل برخوردهای تبعیض آمیز توسط نیروهای دولتی با مسلمانان بوده است.

احساس ناامنی ایجاد شده در سایه تبعیض نژادی، تاثیرات و تغییرات چشمگیری در زندگی روزمره مسلمانان آمریکا ایجاد کرده است.

یکی دیگر از ابعاد این تحقیق، نظرسنجی از مسلمانان در مورد رئیس جمهور آمریکا بود که بر اساس آن، بیش از ۷۴ درصد شرکت کنندگان، «دونالد ترامپ» را فردی معاند با اسلام معرفی کرده‌اند، در حالیکه این آمار در سال ۲۰۱۱ و در مورد «باراک اوباما» بسیار متفاوت بود و در آن سال، ۶۴ درصد شرکت کنندگان در تحقیقی مشابه، رئیس جمهور آمریکا را دوست مسلمانان معرفی کرده بودند.

شایان ذکر است افزایش چشمگیر اقدامات نژادپرستانه علیه مسلمانان در سال ۲۰۱۷ میلادی، این سال را به عنوان بدترین سال از لحاظ اقدامات ضد اسلامی رقم زده است.