پارلمان سوئیس در صدد ممنوعیت توزیع قرآن در این کشور

حزب مردمی پارلمان سوئیس در صدد تصویب قانونی در راستای ممنوعیت توزیع قرآن در این کشور است.

«والتر ومبن» یکی از اعضای حزب مردمی پارلمان سوئیس، خواستار ممنوعیت توزیع و اهدای قرآن به شهروندان این کشور شد.

وی در گفتگو با روزنامه های سوئیسی در این باره اظهار داشت: توزیع کتابی همانند قرآن که کمک شایانی به افراط گرایی می کند (!) و آموزه های آن با فرهنگ و سیستم قضایی ما در تعارض است، اصلا منطقی به نظر نمی رسد.

در حالی این نماینده افراطی و نژادپرست پارلمان سوئیس از ممنوعیت توزیع قرآن در این کشور سخن می گوید، که تعداد دیگری از نمایندگان پارلمان سوئیس نظر دیگری دارند.

«یانیک پاتت» یکی از نمایندگان پارلمان این کشور با موضع گیری در مقابل مواضع والتر ومبن، تاکید کرد: ممنوعیت توزیع قرآن هیچ مشکلی را برطرف نمی سازد، چرا که مشکل، این کتاب نیست بلکه گروه هایی همچون داعش هستند که با سوء استفاده از آن، در صدد یارگیری و جذب عناصر جدید از میان جوانان و نوجوانان مسلمان اروپایی هستند.

وی افزود: باید در این زمینه بسیار محتاطانه عمل کرد و به جای جلوگیری از توزیع و اهدای قرآن، با نهادها و گروه هایی که در مساجد به جذب جوانان برای گروه های تروریستی تکفیری اقدام می کنند، شناسایی و دستگیر نمود و از ادامه فعالیت های مخرّب آنان جلوگیری کرد.

«لسیا مازون» یکی دیگر از نمایندگان پارلمان سوئیس و عضو حزب سبز نیز با انتقاد از مواضع والتر ومبن خاطرنشان کرد: جلوگیری از توزیع قرآن، آزادی دین در سوئیس را هدف قرار خواهد داد و به صورت ناخودآگاه ما را به اعمال طرفداری از یک دین در این کشور سوق می دهد و ما با این اقدام خود به بخشی از شهروندان کشور یعنی مسلمانان، بی احترامی کرده ایم.

شایان ذکر است، برخی گروه های افراطی وابسته به داعش و دیگر گروه های تکفیری، برای جذب عناصر جدید، به توزیع قرآن در میان شهروندان کشورهای اروپایی روی آورده اند. در همین راستا، سال گذشته میلادی، مقامات آلمانی گروهی مرتبط با داعش را که با پوشش توزیع قرآن در خیابان های این کشور، اقدام به یارگیری برای این گروه تروریستی می کرد، شناسایی و از ادامه فعالیت منع کردند.