کمپین خیریه مسلمانان در آستانه میلاد مسیح، جهانی شد

به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه به نقل از پایگاه خبری IB Times؛ عامر نعیم، مدیر عامل بنیاد خیریه «پنی اپیل» با نقل یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید: «کار خیر از خانه شروع می‌شود» و انگلیس برای میلیون‌ها مسلمان ساکن این کشور خانه است.

وی افزود: شاید رسانه‌ها میزان چشمگیر مشارکت مسلمانان انگلیسی در اختصاص خالصانه وقت و پول خود برای کمک به نیازمندان و نیز فعالیت‌های داوطلبانه گسترده آنان را آنقدر مهم نمی‌دانند که خبرهای آن را منتشر ‌کنند.

 هشتگ (#AVeryMerryMuslimChristmas) شکل گرفت تا سکوت رسانه‌ها در برابر فعالیت‌های خیرخواهانه مسلمانان جبران شود و با استقبال زیادی نیز در توئیتر مواجه شد.

این هشتگ زمانی شکل گرفت که نمایندگان مجلس انگلیس اعلام کردند که فعالیت‌های خیریه مسلمانان مورد توجه رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد و اعتبار کافی را دریافت نمی‌کند.

گروه پارلمانی همه احزاب در انگلیس که متشکل از نمایندگانی از همه احزاب است، با اعلام اینکه نقش خیریه‌های اسلامی انگلیس عمداً نادیده گرفته می‌شود، رسانه‌ها را برای نمایش ناصحیح اسلام مقصر دانست.

نمایندگان این گروه پارلمانی اعلام کردند که خیریه‌های اسلامی در خط مقدم پاسخ به بحران‌های داخلی هستند.

این هشتگ با معرفی پروژه‌های خیریه مسلمانان، مورد استقبال قرار گرفت و بسیاری از مردم با استفاده از این هشتگ از خدمات مسلمانان قدردانی می‌کنند