دعوت ابوبکر البغدادی برای مناظره درباره اسلام توسط یک آمریکایی

یک آمریکایی ابوبکر البغدادی را به مناظره درباره اسلام فراخواند

به گزارش خبرگزاری دیده بان شیعه ، «باراک بارفی» نویسنده و پژوهشگر آمریکایی در «موسسه آمریکای جدید»، که از دوستان «استیون سوتلوف» روزنامه نگار اعدام شده توسط گروه تروریستی داعش است، «ابو بکر بغدادی» خلیفه خودخوانده داعش را به مناظر درباره دین اسلام فرا خواند.

بارفی پس از کشته شدن دوستش توسط داعش با خواندن بیانیه‌ای در برابر منزلش در فلوریدا، اعدام سوتلوف را تسلیت گفت و در پایان بیانیه‌اش به زبان عربی اظهار داشت: پیامی دارم به امت اسلامی، استیون سوتلوف در راه خدا شهید شد، او به دلیل اینکه جهان عرب و اسلام را دوست داشت به این کشور‌ها سفر کرد تا پیام آن‌ها را به جهان برساند.

مقاله نویس آمریکایی سپس افزود: و پیامی ویژه به ابوبکر بغدادی (خلیفه خودخوانده داعش) دارم، تو درباره رمضان گفتی که ماه رحمت است. پس رحمت تو کجاست؟ ترور اسلام و قرآن! من آماده‌ام. من این آیه قرانی را به خوبی می‌دانم. او سپس آیه ۱۹۰قرآن را خواند: «وقاتلوا فی سبیل الله الذین یقاتلونکم ولا تعتدوا إن الله لا یحب المعتدین.» (و جنگ کنید در راه خدا با کسانیکه با شما بجنگند و تجاوز نکنید همانا خداوند تجاوزگران را دوست ندارد.)

وی در ادامه خطاب به رهبر داعش گفت: ای ابوبکر، من آماده بحث کردن هستم من با اندرز نیکو آمده‌ام. شمشیری با خود ندارم. من در انتظار این دعوت خواهم ماند.

پژوهشگر آمریکایی درباره دوستش گفت: سوتلوف یک قهرمان نبود. او روزنامه نگاری بود که به کشورهای عربی رفت و در پایان از جان خود گذشت تا مشکلات منطقه را به جهان منعکس کند