شکایت بانوی مسلمان از خط هوایی تامسون انگلیس

بانوی مسلمانی که پیش از این در اقدامی نژادپرستانه در پرواز خطوط هوایی تامسون انگلیس، بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته بود، از این شرکت هوایی شکایت کرد.

«فایزه شهین» بانوی مسلمان مقیم انگلیس، سال گذشته میلادی به همراه همسرش برای ماه عسل به ترکیه سفر کرده بودند که در مسیر بازگشت، متحمل اقدامی نژادپرستانه شدند و تحت عنوان برنامه هفت اقدامات تروریستی بازداشت شد.

وی هنگامی که در حال مطالعه کتابی پیرامون فرهنگ و هنر سوریه بود، توسط میهمانداران خط هوایی تامسون انگلیس فراخوانده شده و به همراه همسرش به مدت ۱۵ دقیقه، مورد بازجویی قرار گرفت.

به گفته این بانوی مسلمان، در طول بازجویی از تعداد زبانی که وی به آنها سخن می گوید، موضوع کتاب، اصلیت وی و از این دست سوال ها، مطرح شد.

وکیل فایزه شهین، هدف از شکایت اخیر موکل خود را روشن شدن حقیقت و عدم تکرار چنین برخورد ناشایستی با مسافران مسلمان عنوان کرد.

وی افزود: فایزه به هیچ عنوان به دنبال دریافت غرامت از این شرکت هوایی نیست، و تنها دلیل شکایت او این است که وی بر این باور است که اقدام مذکور، تنها به دلیل مطالعه این کتاب نبوده، بلکه بیشتر ریشه در نژاد و دین وی داشته، که در این صورت تحت اقدام نژادپرستانه شناخته خواهد شد و در صورت ثابت شدن این فرضیه، فایزه خواستار عذرخواهی رسمی توسط مقامات خط هوایی تامسون انگلیس است.

شایان ذکر است، اسلام هراسی در سال های اخیر روند بسیار نگران کننده ای را طی کرده است و در این مدت، بسیاری مسافران مسلمان خطوط هوایی کشورهای مختلف از جمله انگلیس و آمریکا، به دلیل مسلمان بودن و یا قرائت آیات قرآن، دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفته اند.