روزنامه انگلیسی: ۱۰۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف در موصل کشته شدند

به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه ، روزنامه انگلیسی “آی” در گزارشی به قلم پاتریک کاکبرن با عنوان “حملات هوایی به تک تیرانداز داعش یک خانه را کاملا منهدم کرد” نوشت: شاهدان عینی گفتند که (ائتلاف) در شهر موصل از زور و قدرت نظامی بیش از حدی استفاده کرده است.

کاکبرن به نقل از یک شاهد عینی به نام قصی ۴۷ ساله نوشت: در محله ها عناصر داعشی زیادی نبودند اما آنها بمب های زیادی روی سر ما ریختند و فکر می کنم در اثر این حملات هوایی بین ۶۰۰ تا یکهزار نفر کشته شدند.

قصی، تصوری از خانه خود را قبل و بعد از انهدام کامل آن نشان داد و گفت: هیچ یک از عناصر داعش در این خانه نبودند بلکه هفت نفر از اعضای خانواده ابوعماد بودند که پنج نفر از آنها به همراه دو عابر در اصابت موشک جنگنده ها کشته شدند.

کاکبرن با سعد عامر یک داوطلب پزشکی فعال در شرق و غرب موصل در طول ۹ ماه محاصره این شهر گفت وگو کرد. وی گفت: حملات هوایی به شرق موصل اندک اما دقیق بود؛ درحالیکه حملات هوایی به غرب شهر زیاد و بی نظم بود.

وی افزود: کسی شمار دقیق کشته ها در موصل را نمی داند زیرا بسیاری از غیرنظامیان همچنان در دمای بالای ۴۷ درجه سانتیگراد در زیر آوار ساختمانها مدفون هستند.

برپایه این گزارش، اهالی منطقه موصل تاکید می کنند که ائتلاف تحت فرماندهی آمریکای از زور و قدرت بیش از حد در نبرد خود با داعش استفاده کرده است؛ با وجود اینکه می دانست که عناصر داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. عناصر داعش همچنین در صورت فرار غیرنظامیان آنها را می کشتند.

این نویسنده تصریح کرد: اتهامات اهالی شهر موصل علیه ائتلاف اتهامات کمیته عفو بین الملل را نیز تقویت می کند.

وی افزود: حمله هوایی آمریکا به بخش الموصل الجدید برای کشتن یک تک تیرانداز داعش در ۱۷ مارس دستکم ۱۵۰ کشته برجای گذاشت.