در پی آتش سوزی برج گرینفل در لندن، سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

 
بسم الله الرحمن الرحیم

 خدای تبارک و تعالی در قرآن کریم می فرماید: «وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا؛ و هر کس کسی را زنده بدارد چنان است که گویی تمام مردم را زنده داشته است» (مائده/۳۲).

سازمان جهانی نفی خشونت به پاس تلاش های خالصانه و انسان دوستانه ی مسلمانانِ منطقه ی لانکستر وست در غرب لندن که پس از وقوع حادثه آتش سوزی در برج گرینفل، بیشتر ساکنان برج را نجات دادند، از آنان سپاسگزاری و قدردانی می کند.

سازمان مسلمان آزاد این اقدام انسانی را که تبلور چهره ی درخشان انسان مسلمان و پایبند به آموزه های دین حنیف و اصول اسلامی است و به صلح، همزیستی مسالمت آمیز و پیشتاز بودن در امور خیر و نیکو ترغیب می کند، ارج می نهد.

در این بیانیه آمده است: بنا به اظهارات ساکنان برج یادشده، ساکنان مسلمان برج، در نجات دادن دیگر ساکنان از یک فاجعه ی انسانی نقش بسزایی داشتند، چراکه آنان نیمه ی شب از خواب برخاسته و آماده ی انجام اعمال سحر ماه مبارک رمضان شده بودند و با دیدن نشانه های آتش، دستگاه های امدادگر را در جریان قرار داده و بدین ترتیب جان ساکنان را از مرگی دردناک نجات دادند.

سازمان جهانی نفی خشونت در پایان بیانیه ی خود تأکید کرده است: خدای متعال اجر نیکوکاران را تباه نمی کند، لذا از حضرت باری تعالی مسئلت می داریم اعمال نیکوی آنان را در نامه ی اعمالشان فزونی بخشد، إنه عزیز کریم.