گزارش یک رسانه غربی از تخریب منازل شیعیان عربستان

یک خبرگزاری آمریکایی، طی گزارشی به هجمه آغاز شده علیه شیعیان در عربستان سعودی پرداخته است..

آسوشیتدپرس، طی گزارشی به تخریب محله تاریخی «المسوره» در شهر العوامیه در شرق عربستان سعودی که بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد، پرداخته است.

همچنین این گزارش با اشاره به حمله نظامیان سعودی به ساکنان این محله تاریخی پرداخته و تاکید کرده است که حکومت عربستان سعودی با این اقدام، تنشی را که در سال‌های اخیر پیوسته وجود داشته، شدت می‌بخشد.

در گزارش آسوشیتدپرس آمده است که «منصور الترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی، طی ادعایی به این خبرگزاری گفته است: «تروریست‌ها در العوامیه فعالیت مسلحانه خود را افزایش  داده‌اند.»

این در حالی است که، در ماه می سال جاری میلادی، سازمان ملل متحد طی بیانیه ای، نسبت به تخریب خانه‌ها در این محله اعتراض کرد اما مقامات عربستان سعودی مدعی شدند که نابودی این محله برای نوسازی آن و بالابردن استاندارد زندگی ساکنانش صورت می‌گیرد.

به گفته شاهدان عینی، حضور گسترده نیروهای امنیتی با خودروهای زرهی در این شهر، اوضاعی مشابه حکومت نظامی را تداعی می‌کند.

بنا بر اعلام فعالان مدنی شیعه ساکن در العوامیه، تا کنون ده ها شهروند شیعه این منطقه شیعه نشین در پی تیر اندازی های نیروهای امنیتی عربستان سعودی به شهادت رسیده و یا مجروح شدند و این حملات در طی شبانه روز و به صورت پراکنده در حال انجام هستند.

شایان ذکر است، شیعیان عربستان سعودی در این کشور از تبعیض شدید مذهبی و سیاسی رنج میبرند و کوچکترین اعتراض مسالمت آمیز آنها به شدت سرکوب می شود.