۴۵ کشته و زخمی در نتیجه انفجار خودرو در بغداد

منابع امنیتی آگاه در عراق از کشته و زخمی شدن شماری از افراد بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در پایتخت این کشور خبر داد.

به نقل از پایگه خبری السومریه نیوز، یک منبع آگاه در پلیس عراق صبح امروز (سه شنبه) اعلام کرد که یک خودروی بمب گذاری شده در برابر اداره کل بازنشستگی در نزدیکی پل «الشهداء» در منطقه «الصالحیه» در مرکز شهر بغداد، پایتخت این کشور منفجر شده است.

بر اساس این گزارش، منبع مذکور در گفت و گو با السومریه نیوز در این باره تاکید کرد که انفجار منطقه الصالحیه بغداد شماری کشته و زخمی بر جای گذاشته و به دنبال آن نیز نیروهای امنیتی ضمن محاصره محل وقوع انفجار، تدابیر شدیدی اتخاذ کردند.

این پایگاه خبری از یک منبع دیگر در پلیس عراق نیز نقل کرد که آمار قربانیان انفجار صبح امروز بغداد تاکنون به دست کم یک کشته و پنج زخمی رسیده است.

این در حالی است که یک منبع امنیتی دیگر در گفت و گو با السومریه نیوز تاکید کرد که بر اساس آمار نهایی قربانیان انفجار خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی پل شهدا که آتش گرفتن هفت خودروی غیر نظامی و خسارت های مادی دیگری نیز به دنبال داشته، ۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۳۶ نفر دیگر از جمله شماری زن، کودک و نیروی امنیتی نیز زخمی شدند.

یادآور می شود که شب گذشته نیز یک انفجار تروریستی در منطقه «الکراده» در مرکز بغداد روی داد که گروهک تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت و در مجموع ۱۱ کشته و ۴۷ زخمی بر جای گذاشت که شماری از آنها زن و کودک بودند.