سازمان جهانی نفی خشونت جنایت تروریستی بر ضد کودکان مصر را محکوم کرد

در پی اقدام مرگبار تروریستی که در مصر بر ضد کودکان صورت گرفت و جان تعداد زیادی از کودکان و سالخوردگان را گرفت، سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» در محکوم کردن این اقدام بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدای سبحان در قرآن کریم فرموده است: «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا؛ هر کس کسی را جز به قصاص قتل یا [به کیفر] فسادی در زمین بکشد چنان است که گویی همه مردم را کشته باشد» (مائده/۳۲).

سازمان جهانی نفی خشونت با اندوه و رنج فراوان از خبر حادثه تروریستی در مصر آگاه شد؛ حادثه ای که جان کودکان و بی پناهان را گرفت. از این رو این سازمان هرگونه اعمال کینه توزانه و وحشیانه که در رفتار و اقدامات گروه های تکفیری بر ضد جوامع امن جلوه می کند را به شدت محکوم می نماید.

متأسفانه این سازمان مطلع شد که در پی حمله تروریستی به اتوبوس حامل شهروندان مسیحی که عازم شهر المنیا بودند ۲۶ تن کشته و ۲۵ تن دیگر زخمی شده اند که اغلب آنان کودکان و زنان هستند.

این بیانیه درباره ی ماهیت عملیات تروریستی یادشده آورده است: تروریست های مسلح در اقدامی تنش زا و تخریبی به اتوبوس حامل کودکانِ پیروِ آیین مسیحیت حمله کردند تا از این رهگذر بذر فتنه و تفرقه میان اعضای یک جامعه ی امن بیفشانند و از سوی دیگر پیامد تکفیریِ گروه های افراطی را در جامعه بر جای بگذارند.

این سازمان تأکید کرده است: این عملیات تروریستی ادامه ی منش و رفتار سفاکانه ای است که گروه های افراطی و خشونت گرا از آن پیروی کرده و هماره در جهان هرجا که بتوانند فساد برپا می کنند. آنان در پی فرصت هستند تا از این رهگذر برنامه های خشونت بار و سفاکانه ی خود را در اماکن شهریِ دارای ثبات و آرامشِ اجتماعی پیاده کنند.

در ادامه ی بیانیه آمده است: این سازمان توجه می دهد که هدف قرار دادن برادران قبطی در مصر، پروژه ای پلید است که با اجرای آن گستراندن هرج و مرج و ایجاد دشمنی و نفرت میان افراد یک ملت را دنبال می کنند. لذا از تمام ملت مصر دعوت می شود که همدل، همصدا و دست در دست فرصت سوء استفاده از آب گل آلود را از آنان بگیرند.

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» همچنین از جامعه ی جهانی می خواهد با تمام توان و با استفاده ی از تمام راهکارها و ابزارهای موجود به رویارویی و مبارزه با تروریسم برخیزد و به یاری ملت و دولت مصر بشتابد و کانون و مرداب و خاستگاه شناخته شده ی تروریسم را به عنوان یک ضرورتِ بایسته بخشکاند.

این سازمان به ملت مصر، به ویژه بازماندگان قربانیان حمله ی کور تروریسم تسلیت می گوید و صبوری بازماندگان و شفای عاجل مجروحان این جنایت را از خدای متعال مسئلت دارد، حسبنا الله ونعم الوکیل.