مسلمانان کانادایی در صدد معرفی رمضان به شهروندان غیرمسلمان

در آستانه ماه مبارک رمضان، انجمن اسلامی “ساسکاچوان” کانادا اقدام به برگزاری ضیافتی با هدف معرفی این ماه عزیز به شهروندان غیرمسلمان کانادایی نمود.

در حالیکه هزاران تن از مسلمانان این استان کانادا، خود را برای شرکت در ماه ضیافت الهی مهیّا می کنند، انجمن اسلامی ساسکاچوان میزبان تعدادی از اعضای کلیسا و چهره های سیاسی این استان بودند تا آنان را هرچه بیشتر با ماه رمضان آشنا سازند.

حدود ۱۰۰ تن از رهبران مسیحی و چهره های سیاسی ساسکاچوان با حضور در مرکز اسلامی این شهر در مورد این ماه مقدس اسلامی مطالبی را فراگرفتند.

«صبرینا حقه» بانوی فعال مسلمان و یکی از اعضای انجمن اسلامی ساسکاچوان در این باره اظهار داشت: متاسفانه فضایی ایجاد شده است که بسیاری از مردم ابهامات خود را در مورد اسلام و مسلمانان با ما مطرح نمی کنند.

وی افزود: بنابراین لازم است که ما قدمی جلو بگذاریم و خود برای مردم توضیحات لازم در مورد اسلام و آموزه های آن ارائه دهیم، چراکه با این کار، عرصه را برای مخاطبین غیرمسلمان خود بازکرده ایم تا انان نیز سوالات و ابهامات خود را مطرح و پاسخ ها را خود مسلمانان دریافت نمایند.

مدیر انجمن اسلامی ساسکاچوان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری ضیافت آشنایی با ماه رمضان در مرکز اسلامی این شهر، خاطرنشان کرد: رمضان فرصت مناسبی است تا به شهروندان غیرمسلمان این فرصت را بدهیم تا در مورد ما و نیز اینکه چرا هر ساله در این ماه روزه می گیریم و آثار و فواید روزه، بیشتر بدانند.

شایان ذکر است، ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی، زمانی ایجاد می کند تا مراکز اسلامی مستقر در این کشور ها، ضمن دعوت از شهروندان غیرمسلمان این کشور ها، در راستای معرفی اسلام ناب و آموزه های اصیل اسلامی قدم بردارند.