همدردی شهروندان سوئدی با مسلمانان و شیعیان

مرکز اسلامی امام علی (علیه السلام) شهر استکهلم، روز گذشته میزبان گروه های مختلف سیاسی و امنیتی سوئد بود که برای ابراز همدردی با مسلمانان و شیعیان به این مرکز رفته بودند.

در پی آتش سوزی و حمله فرد یا افراد ناشناس به این مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم که بزرگ ترین مسجد شیعیان سوئد نیز به شمار می آید، تعدادی از شهروندان سوئدی، مقامات سیاسی و امنیتی این کشور در این مرکز اسلامی حضور یافتند و مراتب تسلیت و همدردی خود را اعلام نمودند.

این مراسم که در سالن اجتماعات این مرکز اسلامی برگزار شد، با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و سپس وزیر فرهنگ و دموکراسی این کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه چند تن از افسران بلند پایه پلیس استکهلم سخنرانی کوتاهی انجام دادند و همدردی خود را با مسلمانان و شیعیان این شهر که آتش‌سوزی صدمات قابل توجهی را به مرکز اسلامی آنان وارد آورده، اعلام نمودند.

در پایان نیز «حجت الاسلام حکیم الهی» مدیر مرکز اسلامی امام علی (ع) در جایگاه قرار گرفت و از حضور مقامات و شهروندان سوئدی، قدردانی کرد.

گفتنی است در طول چند سال اخیر، چندین مرکز اسلامی و مسجد در سوئد، هدف حمله نژادپرستانه قرار گرفته و در آتش سوخته اند که در بیشتر این موارد، مهاجمان شناسایی نشده اند.

همچنین در سال ۲۰۱۵ میلادی و با اوج گرفتن حمله به مراکز اسلامی در این کشور، تظاهرات اعتراضی تشکیل شد و شرکت کنندگان از مقامات این کشور خواستند نسبت به این اقدام وحشیانه، واکنش جدی نشان داده و عاملان آن را دستگیر و مجازات نمایند.