بازرس ویژه سوئد به نفع حجاب رای صادر کرد

بازرس ویژه سوئد در امور عدالت اجتماعی اعلام کرد، زن مسلمانی که درخواست کارش در شهر «اوپسالا» رد شده بود به دلایل مذهبی مورد تبعیض قرار گرفته است.

به نقل از روزنامه دیلی صباح، بازرس ویژه سوئد در امور عدالت اجتماعی اعلام کرد، زن مسلمانی که درخواست کارش در شهر «اوپسالا» رد شده بود به دلایل مذهبی مورد تبعیض قرار گرفته است.

بر اساس بیانیه منتشر شده، این بازرس ویژه علیه دفتر ترجمه‌ای که مصاحبه کاری این زن مسلمان را به خاطر داشتن حجاب لغو کرده بود، پرونده‌ای را تشکیل داد و در آن خواستار ۸۰۰۰ یورو خسارت شد.

در این بیانیه آمده است: این دفتر ترجمه از تصمیم دادگاه عدالت اروپا در خصوص حجاب مبنی بر اینکه استفاده از هرگونه سمبل سیاسی و مذهبی تحت قوانین داخلی ممنوع بوده برای توجیه کار خودش استفاده کرده است. اما ما فکر نمی‌کنیم که داشتن حجاب مشکلی به وجود آورد؛ چرا که این زن مسلمان ترجمه را از طریق تلفن یا تماس ویدئویی انجام می‌داد.

«دیوان عدالت اروپا» مارس سال جاری میلادی در حکمی اعلام کرد که کارفرماها می‌توانند کارمندان خود را از استفاده سمبل‌های مذهبی از جمله روسری که برخی زنان مسلمان می‌پوشند منع کنند.

این دادگاه همچنین در حکم دیگری که به درخواست بلژیک و فرانسه در خصوص ممنوعیت حجاب صادر کرد، گفت: کمپانی‌ها می‌توانند کارکنان خود را از پوشیدن هر گونه سمبل سیاسی، فلسفی یا نشان مذهبی آشکار و فاحش منع کنند.

در هر دو مورد دادگاه‌های استیناف بلژیک و فرانسه از این دادگاه اتحادیه اروپا خواستند تا حکم مشترکی در این خصوص صادر کند.

پس از آن این دادگاه اتحادیه اروپا اعلام کرد که این تصمیم برای ممنوع کردن چنین سمبل‌هایی در محل کار تبعیض محصوب نمی‌شود.