فیلیپین به مجمع بین المللی «اعطای گواهینامه حلال» پیوست

به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه، در راستای توسعه صنعت و صادرات حلال، کشور فیلیپین به مجمع بین المللی «اعطای گواهینامه حلال» پیوست.

اداره اعتباربخشی وزارت تجارت و صنعت فیلیپین، رسماً موافقت‌نامه‌ای را برای پیوستن به مجمع بین المللی «اعطای گواهینامه حلال» به امضا رساند. این مجمع، نهادی غیردولتی و مستقل برای ارائه مجوز حلال به برخی کشورها و مناطق محلی خاص است.

به گفته این آژانس، عضویت کامل در این مجمع به فیلیپین این امکان را خواهد داد که در جلسات کمیته مشارکت داشته و حق رای داشته باشد و این مسئله، برای صنعت حلال فیلیپین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. مقامات فیلیپینی امیدوار هستند با این عضویت، تجارت حلال این کشور را با سایر کشورهای عضو در مجمع افزایش دهند.

نورا ترادو، معاون بازرگانی این کشور، گفت: رشد مثبت در صنعت حلال از طریق برنامه توسعه صادرات حلال، بسیار افتخار آمیز است. اداره بازاریابی صادرات، به گواهینامه‌دهندگان حلال فیلیپینی برای شناخت بخش‌های مختلف بازارهای اسلامی و غیراسلامی کمک خواهند کرد تا بخش های تجاری بسیار کوچک، کوچک و متوسط ما بتوانند محصولات حلال‌شان را به شیوه درستی صادر کنند.

گفتنی است: دولت فیلیپین قصد دارد صادرت حلال این کشور را در سال آینده به رقم بسیار بالایی برساند. طبق پیش بینی‌های انجام شده این کشور، برنامه‌ریزی کرده که صادرات حلال را به ۱٫۴ میلیارد دلار افزایش دهد. در حال حاضر، میزان صادرات حلال فیلیپین به‌‌طور سالانه به میانگین ۸۰۰ میلیون دلار می‌رسد.