سازمان اسلامی کانادایی رمان تصویری در مبارزه با تعصبات ضداسلامی منتشر کرد

یک رمان تصویری جدید منتشر شده توسط یک گروه اسلامی در کانادا، قصد دارد با کلیشه‌ها و سوءبرداشت‌های مرتبط با خشونت جنسی در جوامع پناهندگان و مهاجران را به چالش کشیده و مشاوره مفید و سالم برای قربانیان خشونت در جوامع فراهم سازد.

این کتاب با عنوان «داستان خود را تعریف کنیم: توانایی‌های زنان پناهنده» توسط شورای آژانس‌های خدماتی پناهندگان در انتاریو منتشر شده است. هدف این کتاب محکوم کردن خشونت‌ علیه زنان از نگاه مهاجران و پناهندگان مسلمان در کانادا است و قصد داشته با تعصبات غلط ضداسلامی در کانادا مبارزه کند.

داستان‌های این کتاب که نخست به زبان انگلیسی و فرانسه منتشر شده‌اند اکنون در ۹ زبان دیگر از جمله اردو، پنجابی، دری، عربی، تامیل، ارمنی، سومالیایی، چینی و اسپانیایی نیز ترجمه شده‌اند و به طور رایگان در تمام سازمان‌های استان انتاریو در دسترس خواهند بود.

کریتیکا قوش، هماهنگ کننده ارشد سازمان مبارزه با  خشونت علیه زنان گفت: ما می‌خواستیم از طریق شیوه‌ای به جز سخنرانی و پوستر یا دیگر شیوه‌های قدیمی تبلیغات انجام دهیم. ما تاکنون کمپین‌های زیادی داشته‌ایم. اما می‌خواستیم این بار کار متفاوت و تاثیرگذارتری انجام دهیم، به طوری که همه مردم با پیشینه‌ها و سطح سواد مختلف قادر به خواندن و درک آن باشند.

وی افزود: این کتاب تنها برای قربانیان خشونت نیست، بلکه برای تمامی اعضای جامعه و اهمیت و نقش آنان در حوادث تلخ نوشته شده است.

به گفته گردآوردندگان زا این کتاب قرار است روز جمعه به طور رسمی رونمایی شده و پس از آن به صورت اینترنتی و در فروشگاه‌ها در دسترس قرار بگیرد.