گزارش‌های اسلام‌هراسی استرالیا در سال‎های ۲۰۱۶-۲۰۱۴

جلسه بحث «گزارش اسلام‌هراسی در استرالیا» در دانشگاه ایالتی استرالیای غربی برگزار می‌شود.

نشست گفتمان و مباحثه «گزارش اسلام‌هراسی در سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۶ در استرالیا»، که برای نخستین بار در این کشور تهیه شده است قرار است با همکاری مرکز «دولت‌ها و جوامع مسلمان» از دانشگاه استرالیای غربی، مرکز مطالعات اسلامی و تمدن، دانشگاه چارلز استورت و سازمان «ثبت نام اسلام‌هراسی در استرالیا» در ساعت ۵-۷ عصر روز پنجشنبه ۱۰ آگوست ۲۰۱۷ در سالن سخنرانی فاکس در ساختمان هنری دانشگاه استرالیای غربی برگزار شود.

گزارش مذکور اطلاعات و داده‌های مربوط به ثبت نام اسلام‌هراسی در استرالیا را در سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۶ جمع آوری و تجزیه و تحلیل نموده و انعکاسی از تجربیات اسلام هراسی مسلمانان ساکن استرالیا ارائه داده است.

این گزارش همچنین اسلام‌هراسی را از جنبه‌های تاریخی، سیاسی و فرهنگی اسلام‌هراسی بررسی کرده،  و تعامل اسلام‌هراسی را در سطوح مختلف مذهبی، حوزه سیاسی، گزارش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، سازمان‌های جناح راست افراط‌گرا در استرالیا و زمینه جرم شناسی مدنظر قرار داده است.

 اسلام‌هراسی در استرالیا به یک معضل ملی تبدیل شده است

این جلسه بحث و بررسی گزارش اسلام‌هراسی درحالی برگزار می‌شود که اخبار مربوط به حوادث و اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که مسئله اسلام‌هراسی در کشور استرالیا به یک معضل ملی به ویژه برای جامعه اسلامی این کشور تبدیل شده است.

در این رویداد همچنین، اساتید دانشگاهی و شخصیت‌های برجسته اسلامی از جمله دکتر دریا اینر، سردبیر و مدرس دانشگاه چارلز استورت و پرفسور ثمین یاسمن مدیر بخش «مرکز دولت‌ها و جوامع مسلمان» از دانشگاه استرالیای غربی که در تهیه این گزارش همکاری داشته اند صحبت خواهند کرد.