ترکیه برای ایزدی‌های عراق اردوگاه بنا می‌کند

سازمان حوادث غیرمترقبه ترکیه در صدد ایجاد یک اردوگاه در منطقه مرزی عراق به منظور پناه دادن به ۱۶هزار ایزدی عراقی است که از بیم گروه تروریستی «داعش» از منطقه «سنجار» گریخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دیده بان شیعه به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه ، سازمان حوادث غیرمترقبه ترکیه در صدد است یک اردوگاه در «زاخو» واقع در شمال عراق به وجود آورد و میزبان ۱۶هزار ایزدی شوند که مجبور شدند از ترس حملات گروه تروریستی «داعش» به کوههای منطقه سنجار فرار کنند.

آناتولی با اشاره به منابعی از اداره مدیریت بلایا و امور اضطراری نخست‌وزیری ترکیه (AFAD)، گزارش کرد که پیش‌نویس این طرح نوشته شده است.

بر اساس این گزراش، اداره مدیریت بلایا و امور اضطراری نخست‌وزیری ترکیه قرار است این اردوگاه را برای ایزدی‌های عراق بنا کند و این سازمان اعلام کرده است که این اردوگاه با چادرهای مسافرتی پر می‌شود.

حدود ۳۰الی ۴۰هزار ایزدی عراق به سوریه گریخته‌اند و حدود یکصد هزار نفر آنها به دنبال پناهندگی در زاخو هستند و سازمان «ای اف ای دی» اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۶هزار و ۵۰۰ایزدی، به دنبال پناهگاههایی در نزدیکی مرز هستند.

این سازمان ادامه داد که در صدد است ۴کامیون حامل کمک‌های انسانی به این منطقه مرزی ارسال کند تا احتیاجات ضروری اقلیت آواره عراقی را فراهم کند