حمله ترامپ به شهردار مسلمان لندن

پس از حادثه تروریستی دیروز لندن که ۷ کشته و ۴۸  زخمی بر جا گذاشت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از اظهار نظر «صادق خان» شهردار لندن که گفته بود “جایی برای نگرانی نیست”، انتقاد کرد.

ترامپ در توییتی نوشت: در حمله‌ای تروریستی ۷ نفر کشته و ۴۸ نفر زخمی شده اند اما شهردار لندن می‌گوید جایی برای نگرانی نیست!

شهردار لندن گفته بود پس از این حادثه تروریستی مردم شاهد حضور پر رنگ‌تر نیروهای پلیس در شهر خواهند بود اما جایی برای نگرانی نیست.

صادق خان که سال گذشته به عنوان شهردار لندن انتخاب شد اولین شهردار مسلمان این شهر است.

در پی حملات شب گذشته لندن، نخست‌وزیر انگلیس در پایان جلسه اضطراری کابینه به نام کبرا، اعلام کرد که کشورش با روند و شیوه جدیدی از تهدیدهای تروریستی مواجه است.

به گفته «ترزا می» سه حادثه اخیر لندن و منچستر از نظر سازمانی به هم مرتبط نبوده اما یک ایدئولوژی شیطانی هر سه حمله را به هم ربط می‌دهد.

وی این ایدئولوژی افراطی را تفسیری انحرافی از اسلام و حقیقت عنوان کرد و از مردم کشورش خواست که برای مقابله با آن متحد شوند.

 می گفت که دیگر تحمل بریتانیا تمام شده و این روند باید متوقف شود.

بر اساس تازه‌ترین اطلاعیه دفتر نخست‌وزیر، ۴۸ نفر در مجموع در بیمارستان هستند که حال بعضی از آنان وخیم است. ۱۲ نفر هم در رابطه با این حمله در شرق لندن دستگیر شده‌اند.

حادثه حمله به عابران در لاندن بریج و بارو مارکت در نیمه شب شنبه سوم ژوئن، دست‌کم هفت کشته بر جا گذاشته و سه مهاجم مظنون کشته شده‌اند.

نخست وزیر انگلیس گفت که این سه نفر همراه خود جلیقه به‌ظاهر انفجاری داشتند.

وی که پنج‌شنبه این هفته انتخابات سختی را پیش رو دارد، گفت باید برای مقابله با فضای سایبر که مورد استفاده تروریست‌هاست، مقررات تازه‌ای با کمک رهبران جهان تنظیم شود.

به گفته نخست‌وزیر انگلیس انتخابات پارلمانی روز پنج‌شنبه هشتم ژوئن به روال اعلام شده برگزار خواهد شد، هرچند مبارزات انتخاباتی احزاب اصلی امروز متوقف شده و قرار است از فردا از سر گرفته شود.