سوئیس خواهان ممنوعیت کمپین توزیع قرآن شد

دفتر امنیت اجتماعی “زوریخ” سوئیس، در بیانیه که ۱۵ اردیبهشت منتشر کرد، توزیع قرآن توسط گروه «تِرو رلیجن» را آغازی برای ترویج افرطگرایی در این کشور توصیف و خواهان توقف کمپین «بخوان» توسط این گروه افراطی شد.

اداره امور امنیتی زوریخ نیز در این باره مدعی شد: بر اساس چهارچوب قانون جدیدی که در دست تصویب است، فعالیت گروه هایی که بر خلاف ارزشهای بنیادین و اساسی سوئیس رفتار کنند، به حالت تعلیق در خواهد آمد.

انجمن سازمان های اسلامی زوریخ نیز در واکنش به این پیشنهاد دفتر امنیت اجتماعی زوریخ در سوئیس، یادآور شد: این ممنوعیت تنها در مورد یک کمپین خاص که توسط یک گروه افراطی هدایت می شود، اعمال خواهد شد و دیگر جوامع اسلامی را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

این انجمن با انتشاری بیانیه ای در فضای مجازی تاکید کرد: به طور کلی ما علاقه مندیم که اشخاص و شهروندان غیرمسلمان سوئیسی با حضور در مراکز اسلامی و مساجد، در مورد اسلام اطلاعات کسب کنند و به هیچ عنوان به فعالیت های حساسیت برانگیز، علاقه‌ای نداریم.

گفتنی است گروه افراطی «تِرو رلیجن» در سال ۲۰۱۱ میلادی و با هدف توزیع ۲۵ میلیون نسخه قرآن در سرتاسر اروپا راه اندازی شد ولی پس از مدتی تغییر رویه داد و به گروهی برای جذب و یارگیری برای گروه تروریستی تکفیری داعش و اعزام نیرو به سوریه و عراق تبدیل شد.

این گروه افراطی، تاکنون ۱۴۰ شهروند آلمانی را اغفال و به سوریه و عراق اعزام نموده است و به دلیل اینگونه فعالیت های مخرّب، توسط دولت آلمان غیرقانونی شناخته شد.

همچنین مقامات امنیتی سوئیس نیز از دولت مرکزی این کشور خواسته اند، همانند دولت آلمان، فعالیت این گروه «تِرو رلیجن» را در این کشور ممنوع و غیرقانونی اعلام نمایند.