سقوط یک پایگاه مهم داعش در سوریه

نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت بمب‌افکن‌های آمریکا، شهر “طبقه” در شمال سوریه را به طور کامل تصرف کرد. این ضربه‌ای بزرگ برای داعش و گامی دیگر برای پیشروی به سوی رقه، پایگاه اصلی اسلام‌گرایان ترو‌ریست در سوریه است.

یک گروه شبه‌نظامی زیر حمایت ایالات متحده، تروریست‌های وابسته به “خلافت اسلامی” (داعش) را از شهر کوچک اما پراهمیت “طبقه” به طور کامل بیرون رانده است.

گروه موسوم به “نیروهای دموکراتیک سوریه” در سایت اینترنتی خود اعلام کرد که اکنون تروریست‌های اسلامگرا تا حاشیه شمالی شهر طبقه که محل بزرگترین سد سوریه است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

جمعیت “دیدبان حقوق بشر” که به نیروهای مخالف رژیم سوریه نزدیک است، تأیید کرده که تقریبا تمام شهر طبقه به دست “نیروهای دموکراتیک سوریه” افتاده است.

جمعیت یادشده، که مقر آن در لندن است، گزارش می‌دهد که نیروی هوایی ایالات متحده از حمله شورشیان به مواضع داعش حمایت کرده است.

طی یکی از این حملات سه زن و ۵ کودک جان خود را از دست داده‌اند. گفته می‌شود که این افراد برای فرار از منطقه‌ی درگیری سوار یک خودرو شده بودند.

گروه “نیروهای دموکراتیک سوریه” شهر طبقه را از نیمه آوریل در محاصره گرفته بود. طبقه تنها ۵۵ کیلومتر با رقه فاصله دارد.

طبقه تا کنون چندین بار میان گروه‌های گوناگون مخالف رژیم بشار اسد دست به دست شده است.

رقه هم‌اکنون مهم‌ترین پایگاه “خلافت اسلامی” (داعش) به شمار می‌رود. داعش این شهر را پایتخت خود خوانده است و نیروهای سکولار مخالف بشار اسد می‌کوشند با حمایت نیروی هوایی آمریکا آن را از چنگ داعش رها کنند.