آموزش خطرناک ترین گروه تندرو در مصر

سازمان دولت اسلامی برای ممانعت از ایجاد آرامش و برقراری امنیت در مصر در حال سازماندهی بیشتر تروریست هاست.

به گزارش خبرگزاری دیده بان شیعه به نقل از رویترز، سازمان دولت اسلامی که برای ترسیم خاورمیانه جدید می جنگد در حال آموزش خطرناک ترین گروه تندرو در مصر است و تمام تلاش های خود را برای ممانعت از ایجاد آرامش و برقراری امنیت در پرچمعیت ترین کشور عربی، به کار می گیرد. این سازمان که موفق شده گروه جهادی را در منطقه به وجود آورد، نفوذ خود را در مصر گسترش خواهد داد و این زنگ خطر را برای قاهره به صدا در خواهد آورد.

یک فرمانده عالی رتبه در گروه انصار بیت المقدس که در شبه جزیره سینا فعالیت دارد و تا به حال صدها تن از نیروهای امنیتی مصر را در سال گذشته به قتل رسانده اند در این رابطه گفت: سازمان دولت اسلامی برای اخوان المسلمین در مور کیفیت بیشتر و کارایی اقداماتشان راهکارهایی را پیشنهاد داده است.

این فرمانده که نخواست اسمش فاش شود در گفتگو با رویترز گفت: آنها چگونگی عملیات را به ما یاد می دهند و ما از طریف اینترنت با هم در ارتباط هستیم.

وی در ادامه افزود: آن ها به ما سلاح یا نیروی جنگی نمی دهند بلکه به ما یاد می دهند که چطور گروه های سری تشکیل دهیم که هر کدام از آن ها شامل پنج نفر است و هر شخص از یک گروهک با گروهک های دیگر تماس می گیرد. گروه های تندرو و دولت مصر دو دوشمن قدیمی یکدیگر هستند و برخی از مهمترین فرماند هان القاعده مصری هستند که از جمله رهبر فعلی القاعده ایمن الظواهری است که تابعیت مصری دارد. دستگاه های امنیتی مصر گروه های تندرو را یکی پس از دیگری قلع و قمع کردند اما هر بار گروه دیگری ظهور می کند.

بعد از پیروزی دولت اسلامی و تسلط بر بخش های زیادی از سوریه و عراق، مصر نیز در نگرانی به سر می برد. مصر با گروه انصار بیت المقدس و همچنین گروه هایی که با سوء استفاده از هرج و مرج های به وجود آمده در لیبی در دوره بعد از قذافی در مرزهای بین دو کشور جولان می دهند، مبارزه می کند. دولت اسلامی نخستین سازمان جهادی است که توانسته است تا حدود زیادی با یک ارتش عربی در شمال عراق مقابله کند