جامعه جهانی برای بازسازی عراق طرحی شبیه طرح «مارشال» را تقبل کند

به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه به نقل ازسومریه نیوز، «بریت مک گورک» نماینده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی موسوم به ضدداعش با «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق دیدار کرد.

الجعفری در این دیدار تاکید کرد: تمام عراقی ها برای دفاع از حاکمیت کشور و نابودی تروریسم متحد شده اند و تلاش های جامعه جهانی در این زمینه و همچنین بازسازی مناطق آزادشده باید یکی شود. لازم است جامعه جهانی طرحی شبیه به طرح «مارشال» که در سازندگی آلمان پس از جنگ جهانی دوم موثر بود، در قبال سازندگی عراق برعهده گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: اجرای توافق نامه راهبردی امضا شده میان بغداد و واشنگتن حائز اهمیت است و تاثیر بسیاری در فراهم شدن فضا برای همکاری های مشترک در زمینه های مختلف دارد. عراق بر اساس منافع مشترک و مقابله با خطرهای مشترک و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، به برقراری روابط دوجانبه با کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه تمایل دارد.

از سوی دیگر مک گورک نیز بر تداوم حمایت آمریکا از عراق در مبارزه با داعش تاکید کرد و افزود: از تلاش عراقی ها در مبارزه با تروریسم و دیپلماسی باز این کشور برای برقراری روابط دوجانبه با کشورهای مختلف جهان تمجید می کنیم.