گزارش عفو بین الملل از یک سال سرکوب وحشیانه در بحرین

سازمان عفو بین الملل گزارش مفصلی درباره اوضاع حقوق بشر در بحرین منتشر کرد و در آن به موارد بسیار زیاد نقض حقوق بشر در بحرین توسط نظام آل خلیفه اشاره کرد. این گزارش با عنوان “کسی نمی تواند از شما حمایت کند” در ۴۸ صفحه منتشر شد و شامل شهادت و گواهی فعالان حقوق بشر و قربانیانی است که مورد شکنجه واقع شده اند.

در مقدمه این گزارش آمده است از ماه ژوئن ۲۰۱۶ اوضاع حقوق بشر بحرین به شدت نابسامان شد و به بحران حقوق بشر رسید و مسئولان این کشور به سرکوب مردم و نقض حق آزادی بیان پرداختند.

عفو بین الملل تاکید کرد در طول این مدت ۱۶۰ منتقد مسالمت آمیز نظام بازداشت، محاکمه یا زندانی شده اند و مدافعان حقوق بشر و انقلابیون و وکلا و روزنامه نگاران و روحانیون شیعه در این حملات به طور ویژه هدف قرار گرفته اند.

در این گزارش آمده است: خبرهای موثقی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی قربانیان بحرینی در زمان بازداشت خود مورد شکنجه یا بدرفتاری از سوی نیروهای امنیتی واقع شده اند و علاوه بر این مسئولان بحرین افراد و اعضای خانواده فعالان حقوق بشر بحرینی را که در خارج کشور به سر می برند بازداشت و محاکمه کرده اند تا بدین ترتیب از فعالان حقوق بشر انتقام گرفته باشند.

در بخشی از این  تصریح شده  است: نیروهای امنیتی به ویژه دستگاه امنیت ملی علیه تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز از اهرم خشونت استفاده می کند به گونه ای که در اثر این خشونت ها تا کنون ۵ نفر کشته و تعداد زیادی مجروح شده اند.