خشم مردم بحرین در اعتراض به بازداشت زنان

مردم بحرین در شهر«الدیر» این کشور روز پنج شنبه در اعتراض به بازداشت کورکورانه فعالان زن و تداوم شکنجه آنها در زندان های رژیم این کشور دست به تظاهرات زده و راههای منتهی به فرودگاه بین المللی بحرین را بستند.

به نقل از بحرین الیوم، معترضان با آتش زدن لاستیک ها و بستن راهها خشم خود را نسبت به تجاوز مکرر به زنان بحرین و تداوم بازداشت و شکنجه آنها در زندان های رژیم این کشور ابراز کردند.

اعتراضات مشابهی نیز در منطقه ستره و شهر سفاله برگزار شد و معترضان دراعتراض با بازداشت زنان و شکنجه آنها، فعالیت های اعتراض آمیز برگزار کردند.

این در حالی است که مناطق مختلف بحرین در شب گذشته نیز شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردم در اعتراض به بازداشت کورکورانه زنان این کشور بود.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی بحرین تظاهرات شهرستان المعامیر در حمایت از شیخ قاسم و فعالان زن بازداشت شده را سرکوب کردند.

شهرهایی نظیر «الجفیر»، «کرزکان»، «المعامیر» و دیگر مناطق بحرین از شب گذشته تا به امروز شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی نسبت به سیاست های سرکوبگرایانه رژیم آل خلیفه و بازداشت زنان بوده است.

در ادامه این فعالیت ها، جریان وفای اسلامی بحرین روز پنج شنبه مردم این کشور را به شرکت گسترده در فعالیت موسوم به «خشم غیوران» در اعتراض به زنان بازداشتی و اهانت به آنها در مناطق مختلف این کشور دعوت کرد.

از سوی دیگر شبه نظامیان نقاب پوش وابسته به رژیم آل خلیفه به منزل خانم ابتسام الصائغ حمله کرده وهمه تلفن های موجود در منزل وی را مصادره کردند.

این در حالی است که منابع حقوقی اعلام کرده اند که خانم الصائغ در وضعیت رقت باری در زندان زنان «عیسی» به سر می برد و از سوی مسئولان زندان شکنجه روحی و جسمی می شود.