نگرانی از سرنوشت بیش از ۲۰ شهروند ربوده شده بحرینی

فعالان بحرینی اعلام کردند: مقامات رژیم آل خلیفه، سرنوشت بیش از بیست شهروند بحرینی را که از منطقه الدراز این کشور ربوده اند، مخفی می کنند.

به گفته این فعالان، از زمان ربودن این افراد، هیچ اطلاعاتی درباره آنها در دست نیست و برخی از آنها نظیر «سید علوی حسین» از اکتبر سال گذشته مفقود شده اند.

از زمان حمله خون بار نیروهای امنیتی بحرین به شهرستان الدراز در ۲۳ می گذشته، این منطقه همچنان در معرض سلسه حملات این نیروها و بازداشت های سیستماتیک بوده است این موضوع بویژه در ماه مبارک رمضان و پس از انفجار در این منطقه که منجر به کشته شدن یکی از مزدوران آل خلیفه شد،  شدت گرفته است.

حصر خانگی شیخ قاسم وارد چهلمین روز خود شد

از سوی دیگر حصر خانگی آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین که همچنان در منزلش در منطقه الدراز تحت محاصره است، وارد چهلمین روز خود شده است.

نیروهای آل خلیفه حلقه محاصره منزل آیت الله قاسم را تنگتر کرده اند و وی را از ملاقات با نزدیکانش و خروج از منزل منع می کنند.

این در حالی است که وضعیت جسمی شیخ قاسم رو به وخامت نهاده و هر لحظه بر نگرانی ها از تبعید اجباری وی به خارج از کشور بیشتر می شود.

علی رغم محکومیت های بین المللی و سازمان های فعال حقوق بشر، رژیم آل خلیفه همچنان به روش خود در سرکوب شهروندان بحرینی و نقض حقوق بازداشت شدگان این کشور ادامه می دهد و از هرگونه ارتباط با آنها جلوگیری می کند.