تکرار ناآرامی‌های سه سال قبل کربلا این‌بار در نجف

در جریان ناآرامی‌های شب گذشته در شهر نجف یک نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

پلیس نجف در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته ده‌ها نفر از منطقه حی الحنون و حی الشرطه به بهانه اعتراض به کاهش ساعات برق رسانی به منازل، دو خیابان مهم را مسدود و سپس عده‌ای با سوء استفاده از تظاهرات مردمی به سمت مردم و پلیس با سلاح گرم حمله کرده و یک نفر را کشته و پنج نفر دیگر را زخمی کردند.

پلیس گفته است مهاجمان ناشناس همچنین به درب ورودی شهرک مدینه العلم که زیر نظر آیت الله سیستانی اداره می‌شود و مخصوص طلبه‌های خارجی است حمله کرده و با حمله به مکان حضور نگهبانان، تایرهای بزرگی را نزدیک این شهرک به آتش کشیدند.

استاندار نجف هم در اطلاعیه‌ای با تاکید برکنترل آشوب رخ داده، هدف اصلی آن را سرپوش گذاشتن عده‌ای بر پیروزی نیروهای نظامی عراق در موصل دانست.

منابع محلی می‌گویند: اکثر حمله کنندگان به شهرک مدینه العلم جزو طرفداران سید محمود حسنی الصرخی، از مخالفان مرجعیت دینی نجف هستند که با حمل سلاح قصد ناامن کردن شهر مقدس نجف را داشتند.

نیروهای پلیس عده‌ای را برای تحقیق بازداشت کردند.

گفتنی است در ۱۰ تیر سال ۹۳ نیز طرفداران محمود الصرخی که خو را مرجع دینی در عراق خوانده امنیت بخش هایی از کربلا را مختل کردند.

الصرخی در سال ۲۰۰۳ قبل از سرنگونی رژیم صدام، دیکتاتور معدوم عراق به یکباره ظاهر شد و خود را به عنوان یکی از مراجع دینی عراق در سطح آیت‌الله العظمی معرفی کرد.

وی همزمان با اعدام صدام و نابودی حزب بعث عراق مخفی شده بود. سپس سه سال پیش در چنین روزهایی همزمان با ظهور داعش و حزب بعث و تحرکات تروریسی آنها در عراق با هدف ایجاد فتنه بین شیعیان این کشور آفتابی شد.

اکنون نیز همزمان با آزادسازی شهر موصل هواداران وی در شهر نجف دست به آشوب و ناآرامی زده اند.