کشف آثار بی‌رحمی داعش در کلیسایی در موصل

در زیرزمین یکی از کلیساهای تخریب شده موصل آثار دردناکی از بی‌رحمی تروریست‌های تکفیری داعش علیه زنان و دختران ایزدی کشف شده است.

رسانه‌های عراقی برای نخستین بار تصاویری از زیرزمین کلیسای تخریب شده ارتدوکس قدیس افرایم منتشر کردند که لباس‌های زیر زنان و دختران زندانی در این زیرزمین را نشان می‌دهد.

طبق اعلام رسانه‌های عراق عناصر تروریستی داعش ده‌ها زن و دختر را در این مکان مورد تجاوز قرار داده اند.

مقامات عراقی می‌گویند حدود ۲۰۰ زن و دختر ایزدی در زیرزمین این کلیسا که یکی از بزرگترین کلیساهای مسیحیان در موصل است زندانی بوده و تروریست‌های تکفیری داعش آنان را مورد تجاوز و شکنجه قرار داده‌اند.

زنانی که به اسارت داعش درمی آیند، به داخل منازل یا کلیسای قدیمی برده می شوند و داعش برای اینکه محل بازداشت آنان و سرنوشتشان مشخص نشود، هر از گاهی محل اسارت آنان را تغییر می‌دهد.

آیین ایزدی با نیم میلیون پیرو عمدتا در منطقه سنجار در غرب استان نینوا رواج دارد. باورمندان به این آیین، بیشترین ضربه را از یورش داعش به عراق دیده‌اند، به طوری که هزاران نفر از آنها کشته، آواره و یا اسیر داعش شده‌اند و هم‌اکنون نیز حدود ۳۰۰۰ زن که بیشتر آنها ایزدی هستند، در اسارت داعش به سر می‌برند. ایزدی‌ها در آیین خود که امتزاجی از اسلام و دین زردشتی است، نگاه احترام‌آمیزی به مردم و سرزمین ایران دارند.

این در حالی است که تروریست‌های تکفیری داعش آخرین نفس‌های خود را در موصل می کشند. نبرد با آخرین بازماندگان داعش به ورودی خیابان فاروق در موصل قدیم کشیده شده است.

نیروهای ارتش و پلیس اتحادیه عراق با گذر از باب سنجار داعش را در آخرین پناهگاهش غافلگیر کردند.

باب سنجار نقطه اتصال منطقه حی الشفاء و خیابان الفاروق در منطقه قدیمی موصل است. داعش برای ورود نیروهای عراقی به این خیابان هم از تروریست‌های انتحاری و هم از خودروهای بمب گذاری شده استفاده می‌کند. دغدعه اصلی رزمندگان عراقی همچنان غیرنظامیان هستند.

جنایت‌های داعش در مناطق آزاد شده بیشتر نمایان است. جنایاتی که نه فقط مردم بی گناه بلکه به آتش کشیدن اموال و دارایی های آنها را نیز شامل می‌شود.