مسمومیت ۷۵۰ نفر در افطار اردوگاه آوارگان عراقی/ دو نفر جان باختند

رئیس کمیسیون مهاجرت پارلمان عراق گفت که اعضای این کمیته برای بررسی موضوع مسمومیت تعدادی از آوارگان اردوگاه الخازر در استان نینوا به وسیله غذاهای تاریخ گذشته، عازم آن منطقه شده اند.

«رعد الدهلکی» دوشنبه شب گفت: براساس اطلاعات ما ۶۰۰ پناهنده موصلی ساکن اردوگاه الخازر در استان نینوا بعد از استفاده از مواد غذایی که تاریخ گذشته بوده و توسط موسسه‌ای امدادی توزیع شده، مسموم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون مهاجرت پارلمان با همکاری وزارت مهاجرت یک گروه را مامور بررسی و تحقیق در این زمینه کرده است که برای مطالعه و بررسی دقیق این موضوع و دلایل آن عازم اردوگاه شده‌اند.

مرگ دو نفر و افزایش تعداد مسمومان به ۷۵۰ نفر

وزارت بهداشت عراق سه شنبه شب اعلام کرد که یک کودک و یک زن به دنبال مسمومیت شدید آوارگان در اردوگاه الخازر اطراف موصل جان خود را از دست دادند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که تعداد مسمومان این حادثه به ۷۵۰ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت عراق با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۷۵۰ تن از ساکنان اردوگاه الخازر دوشنبه شب بعد از خوردن افطاری دچار مسمومیت شدند که ۱۰۰ نفر از آنان به بیمارستانهای اربیل و بقیه با هماهنگی درمانگاه‌های اردبیل توسط کادر پزشکی نینوا مستقر در محل معالجه شدند.

این وزارتخانه همچنین از اعزام آمبولانس و ذخایر دارویی از مراکز بهداشتی و درمانی نینوا برای تامین دارو و سایر لوازم مورد نیاز در اردوگاه خبرداد و تاکید کرد که یک کودک و زن تاکنون درگذشته‌اند.

اردوگاه الخازر در ۳۰ کیلومتری شرق موصل یکی از چهار اردوگاهی است که سازمان ملل متحد با همکاری مسئولان اقلیم کردستان و تعدادی از سازمان های بین المللی حقوق بشر برای پناه دادن و رسیدگی به مردم موصل که به دنبال آغاز عملیات نظامی آزاد سازی آن شهر از سال گذشته آواره شده اند، ایجاد شده است.