داعش مسئولیت انفجار در پاکستان را به عهده گرفت: ١٧ نفر کشته و یک سناتور زخمی شدند

روز جمعه ١٢ مه/٢٢ اردیبهشت، انفجار بسیار شدیدی که در حوالی کویته رخ داد، در درجۀ اول اتوموبیل معاون مجلس سنا را هدف گرفته بود. اما مولانا عبدالغفور حیدری که زخمی شد از این سوءقصد جان به در برد.
 
بعد از انفجار که در منطقه‌ای به اسم مَستونگ رخ داد، پلیس در مورد منبع انفجار سردرگم مانده بود. اما ساعتی بعد گفته شد که این سوءقصد، انتحاری و عامل آن یک موتورسوار بوده است.
بعد از انفجار، سناتور حیدری گفت “خدا مرا نجات داد”. او در گفتگو با یک شبکۀ تلویزیونی گفت: “انفجار خیلی ناگهانی بود. شیشه‌های خردشدۀ ماشین به من اصابت کرد اما فقط زخمی شدم. راننده و کسان دیگری که در اتوموبیل بودند، سخت آسیب دیده‌اند”.
 
(داعش) از طریق اینترنت مسئولیت سوءقصد را به عهده گرفت و اعلام کرد که هدف، کشتن سناتور حیدری بوده است.
عبدالغفور حیدری از مسئولان بلندپایۀ حزب اسلامی “جمعیت علمای اسلام” است که تحت رهبری فضل الرحمان قرار دارد و یکی از حزب‌های پرنفوذ پاکستان محسوب می‌شود.
 
بلوچستان پاکستان به رغم منابع طبیعی پرارزش، فقیرترین استان پاکستان است. بلوچستان همچنین گرفتار ناامنی، تروریسم، حرکت‌های جدایی طلب خشن و تعصبات مذهبی است. در عین حال این استان بخشی از برنامۀ بزرگی  است که “معبر اقتصادی چین و پاکستان” نام دارد که در چارچوب آن، شبکۀ گسترده‌ای برای انتقال انرژی و همچنین ارتباط زمینی و  مخابراتی پیش‌بینی شده است.