تعویق قرائت حکم شیخ عیسی قاسم

جلسه دادگاه بحرین برای اعلام حکم علیه شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین به تعویق افتاد.

منابع بحرینی اعلام کردند، دادگاه بحرین جلسه اعلام حکم آیت الله شیخ عیسی قاسم را ۳۱ اردیبهشت اعلام کرد.

جلسه دادگاه قرائت حکم پرونده آیت الله عیسی احمد قاسم رهمزمان با تدابیر شدید امنیتی در این کشور برگزار شد.

شیخ محمد حسن خجسته عضو ارشد مجلس علمایی بحرین در همین رابطه تاکید کرد: تعویق قرائت حکم شیخ عیسی قاسم از سوی دادگاه به معنی ادامه محاکمه شیخ عیسی قاسم و کل شیعیان بحرین است و برای ما حامل این پیام است که رژیم حاکم همچنان شیعیان را هدف قرار داده است و حرکت کنونیشان تنها به تاخیر انداختن اعلام حکم علیه شیعیان است.

وی همچنین از آل خلیفه خواست تا عقلانی رفتار کنند و گفت: از رژیم آل خلیفه می خواهیم به عقل خود مراجعه کرده و محاکمه شیخ عیسی قاسم را لغو کرده و از او عذرخواهی کند. از آنان می خواهیم به میز گفتگو ها با معارضان بازگشته و کشور را از بحران کنونی خارج کند.

مردم بحرین شب گذشته برای اعتراض به تصمیم رژیم آل خلیفه برای محاکمه شیخ عیسی قاسم و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس تظاهرات کردند. این تظاهرات صبح امروز نیز ادامه داشت.

تظاهرکنندگان خشمگین که کفن پوشیده بودند با اعلام آمادگی برای دفاع از شیخ قاسم تا پای جان٬ رژیم آل خلیفه را مسئول مستقیم پیامدهای محاکمه وی و حمله به شیعیان و تشدید ظلم علیه آنها دانستند.

لازم به ذکر است؛ قرائت حکم صادر شده علیه شیخ عیسی قاسم برای دومین بار به تعویق افتاده است و در هر دو مورد پیش از برگزاری جلسه دادگاه، بحرین شاهد راهپیمایی های گسترده مردم و هشدار شدید علمای جهان اسلام و مراجع عالی قدر در خصوص هرگونه تعرض به شیخ عیسی قاسم بوده است.

مطالب مرتبط: