نماینده عراقی: روابط با ترکیه قطع شود

به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه به نقل از سومریه نیوز ؛ عالیه نصیف نماینده مجلس عراق امروز جمعه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را ” دیکتاتور منفور ترکیه و جهان ” خواند.
نصیف اعلام کرد : اردوغان آشکارا و بی شرمانه از تروریسم حمایت می کند.
نصیف با درخواست از وزارت امور خارجه عراق برای قطع روابط با ترکیه گفت : عراق باید روابطش را با ترکیه قطع کند تا آنکارا میلیون ها دلار ضرر کند و روابطش را پس از سرنگونی نظام اردوغان ازسربگیرد. 
نصیف در بیانیه ای اعلام کرد:  دیکتاتور ترکیه و جهان، بسیج مردمی عراق را سازمانی تروریستی می داند زیرا معتقد است که هر فرد و گروهی که با داعش بجنگد ، تروریست است .
نمایندۀ مجلس عراق تأکید کرد: توطئه های اردوغان در عراق و سوریه برای همگان کاملاً روشن و معلوم شده است . اردوغان به صورت علنی و با بی شرمی  تمام از تروریسم حمایت می کند و با سران و فرماندهان داعش در منطقه مستقیماً ارتباط دارد و به آنها راهکار نشان می دهد.
نصیف خاطرنشان کرد : آیا آمریکا نمی داند یا اینکه خودش را به نادانی زده و چشم خود را به روی همدستی ترکیه با داعش در عراق و سوریه بسته است؟!
نصیف گفت : بسیج مردمی یکی ازمؤلفه های نیروهای مسلح عراق است و وابسته به دولت می باشد و همۀ نیروهایش داوطلبانی از اقشار مختلف مردم هستند . قهرمانان بسیج مردمی برای دفاع از آب و خاک و ناموس کشورشان داوطلبانه به صف مبارزه با داعش پیوسته اند تا کشورشان را از لوث وجود داعشی ها پاک کنند.
نماینده مجلس عراق افزود : اگر اردوغان عراقی ها را تروریست می داند ، پس چرا عراق باید با دولت آنکارا روابط سیاسی و تجاری داشته باشد؟ اگر عراق روابطش را با ترکیه قطع کند ، آنکارا ماهانه میلیون ها دلار ضرر خواهد کرد و اقتصاد ملی اش ضربۀ سنگینی خواهد خورد ولی لطمه ای به اقتصاد عراق وارد نخواهد شد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، بسیج مردمی عراق را سازمانی تروریستی خواند است.