سازمان‌های بین‌المللی: ۱۱ میلیون کودک یمنی به کمک‌های فوری نیازمندند

سازمان‌های بهداشت جهانی، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و برنامه جهانی غذا، بحران انسانی در یمن را بدترین بحران در دنیا توصیف کردند.

این سازمان‌ها در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که ۷۵ درصد از مردم یمن نیازمند کمک‌های انسان دوستانه هستند و بیش از ۱۱ میلیون کودک یمنی بدون کمک نمی‌توانند، نجات پیدا کنند.

در این بیانیه آمده است که ۶۰ درصد از ملت یمن از فقدان امنیت غذایی رنج می‌برند و ۱۶ میلیون شهروند از آب‌های بهداشتی یا سرویس‌های بهداشتی مناسب برخوردار نیستند.

این سازمان‌ها تاکید کردند که آژانس‌های امدادرسانی سازمان ملل نمی‌توانند وارد مناطقی که بیشترین آسیب‌ها را دیده‌اند، بشوند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

مرکز مستقل حقوق و توسعه یمن روز سه‌شنبه هفته گذشته (۲۸ آذر) در گزارش آماری خود اعلام کرد: شمار شهدا و مجروحان غیرنظامی در یمن ــ در طول یک‌هزار روز از تجاوزگری مشترک عربستان و آمریکا به این کشور ــ به ۳۵ هزار و ۴۱۵ نفر رسید.