سفره مهربانی مسلمانان آمریکا در ماه مبارک رمضان

جامعه اسلامی شهر “ریدینگ” در ایالت “پنسیلوانیا”ی آمریکا، از ‌آمادگی این جامعه برای میزبانی از شهروندان آمریکایی در طول ماه مبارک رمضان خبر داد.

«سید المرزوقی» سخنگوی جامعه مسلمانان شهر ریدینگ با اعلام اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای ایجاد پل ارتباطی میان مراکز اسلامی و مساجد با شهروندان آمریکایی است، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه امتحان بندگی در مقابل خداوند است و مسلمانان با تحمل گرسنگی و تشنگی در طول روزهای این ماه عزیز، خود را به خداوند متعال نزدیگ می کنند.

وی افزود: هنگام غروب مسلمانان در مراکز اسلامی جمع می شوند تا روزه های خود را افطار کنند و این فرصتی است تا با دعوت از دیگر شهروندان آمریکایی که از ادیان دیگری پیروی می کنند، رابطه دوستی با آنان را تقویت کرد و برخی سوءتفاهماتی که در مورد اسلام و مسلمانان وجود دارد برطرف نمود.

سخنگوی جامعه مسلمانان شهر ریدینگ در ادامه خاطرنشان کرد: من تجربه حضور در گفتگوهای بین الادیانی بسیاری را داشته ام ولی آنچه به نظر من بیشتر موثر واقع می شود، میزبانی و دعوت از پیروان سایر ادیان است.

المرزوقی همچنین یادآور شد: یکی از وظایف ما این است که تمام اجزاء جامعه را کنار هم جمع کنیم، بدون آنکه به دین، قومیت و رنگ آنها توجهی داشته باشیم. همین امر باعث شده است که ما هر ساله در عزم خود مبنی بر میزبانی از پیروان سایر ادیان راسخ تر شده و هر ساله از تعداد بیشتری میزبانی نماییم.

وی در پایان تاکید کرد: ما می دانیم که مشترکاتمان با پیروان سایر ادیان، بسیار بیش از اختلافاتمان است و باید این را نقطه قوتی برای ایجاد اتحاد در جامعه خود قرار دهیم.

شایان ذکر است، ماه مبارک رمضان از ابتدای هفته بعد آغاز می شود و مسلمانان آمریکایی، امسال باید به طور متوسط، ۱۵ ساعت در طول روز، روزه بگیرند.