راه‌اندازی کلینیک درمانی رایگان در مسجدی در نیوجرسی آمریکا

به همت مسجدی در ایالت “نیوجرسی” آمریکا، کلینیک درمانی رایگان به منظور درمان نیازمندان و کسانی که تحت پوشش بیمه درمانی قرار ندارند، افتتاح شد.

مدیر این کلینیک درمانی در گفتگو با رسانه های محلی با اشاره به نیازهای پزشکی و درمانی مردم این ایالت، خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از مراسم افتتاح این کلینیک، ۱۵ بیمار به آن مراجعه کرده و تحت درمانی قرار گرفتند.

«دکتر جبرئیل اوی‌یمی» سپس اظهار داشت: خدمت رسانی به افراد جامعه و شهروندان یکی از دستورات موکّد دین مبین اسلام است و پیش از این ما در این مسجد، سالانه دو مرتبه اقدام به برگزاری کمپین درمانی می کردیم.

وی افزود: پس از بررسی های انجام شده و با توجه به اینکه ۱۸ درصد مردم این شهر تحت پوشش هیچ بیمه ای نمی باشند و به خاطر نیاز مبرم به درمان و مسائل بهداشتی، بر آن شدیم تا کلینیک دائمی درمانی راه اندازی کنیم تا به مقصود خود که همان کمک به هم نوعان است، برسیم.

دکتر جبرئیل که اصلیتی نیجریه ای دارد و از «دانشگاه لینکون» “فیلادلفیا” فارغ التحصیل شده است، در ادامه تاکید کرد: این کلینیک پزشکی و درمانی، روزهای شنبه هر هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر به خدمت رسانی به شهروندان خواهد پرداخت و شهروندان مسلمان و نیز نیازمندان می توانند با دریافت نوبت قبلی، به این مرکز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

مدیر این مرکز درمانی سپس یادآور شد: ۲۰۰۰ متر از محیط ۷۵۰۰ متری این مسجد، به این کلینیک اختصاص یافته است و تاکنون بیش از ۱۰ هزار دلار برای خرید تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است.

گفتنی است دولت «دونالد ترامپ» اخیرا اقدام به لغو قانون درمانی «اوباماکر» (قانون حمایت پزشکی و درمانی که اوباما رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آن را به تصویب رسانده بود) کرد و این اقدام، اقشار کم درآمد و آسیب پذیر آمریکا را با مشکل جدی در امور درمانی و پزشکی مواجه کرده است. حال اینگونه اقدامات در راه اندازی مراکز درمانی رایگان، توسط نهادها و مراکز اسلامی، می تواند نقش مثبتی در تغییر دیدگاه اسلام هراسانه مردم آمریکا داشته باشد.