راهپیمایی مردم یمن در اعتراض به تجاوز عربستان

به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه  هزاران نفر از مردم یمن با شرکت در تظاهراتی در صنعا، پایتخت یمن، خواستار اخراج مزدوران سعودی شدند.
 
 شبکه المسیره با اعلام این خبر افزود: تظاهرات‌کنندگان که پرچم یمن را در دست داشتند، سیاست‌های امریکا و عربستان در کشورشان و منطقه را محکوم کردند و علیه آن شعار سر دادند.
 
معترضان همچنین با سردادن شعارهایی خواستار محاکمه عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، شدند و از کشورهای جهان خواستند تا با فشار به ائتلاف تحت امر عربستان، حملات به یمن را متوقف سازند.
 
رژیم آل سعود از فروردین ۱۳۹۴ به منظور بازگرداندن قدرت به منصور هادی و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، یمن را هدف حمله قرار داده است.
 
مرکز حقوقی یمن در امور حقوق بشر و توسعه، که یک گروه ناظر مستقل است، اوایل فروردین امسال اعلام کرد: در حملات عربستان سعودی به یمن بیش از ۱۲ هزار و چهل نفر کشته و بیش از  ۲۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.
 
این مرکز یادآور شد: در مجموع دو هزار و ۵۶۸ کودک و یک هزار و ۸۷۰ زن از جمله قربانیان این حملات هستند. در حملات عربستان سعودی به یمن همچنین در مجموع ۷۵۷ خانه و موسسه،۱۱۱ دانشگاه،۲۷۱ کارخانه و یک هزار و ۵۲۰ پل و جاده تخریب ‌شده است.