نشست شورای امنیت ملی افغانستان با سفیران امریکا و آلمان

شماری از مقا‌م‌های حکومت افغانستان به رهبری حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی در دیدار با سفیران کشورهای امریکا، آلمان، کوریا و رییس دفتر سیاسی سازمان ملل ” یونما” در دفتر شورای امنیت ملی راجع به روند صلح افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه در این نشست محمد معصوم ستانکزی، رییس امنیت ملی، اکلیل احمد حکیمی وزیر مالیه و اکرام خپلواک رییس دارلانشاه شورای عالی صلح نیز حضور داشتند.

در اعلامیه دفتر مطبوعاتی شورای امنیت آمده است که اعضای هیات افغانی در این دیدار، خطوط اساسی صلح افغانستان را که در این اواخر از سوی رییس جمهور طرح شده است، با اعضای این نشست درمیان گذاشتند.

اعلامیه می‌افزاید که مقام‌های افغان در جریان این نشست از حمایت دوامدار سازمان ملل از روند صلح و شورای عالی صلح سپاسگذاری کرده و آنان خواسته است که از طرح‌های تازه‌ِی رییس جمهور کشور پشتیبانی کنند.

از سوی دیگر اعضای هیات سازمان ملل که در این نشست حضور داشتند، از ابتکارات دولت افغانستان ستایش کرده و گفته اند که از طرح‌های صلح رییس جمهور افغانستان حمایت می‌کنند.

این درحالیست که قرار است فردا “جمعه ۲۵حمل” نشستی به منظور گفتگوهای صلح افغانستان به میزبانی روسیه در مسکو نیز برگذار شود.

در این نشست ضمن اشتراک کشورهای روسیه، چین، ایران، هند، پاکستان و چند کشور آسیایی، از امریکا نیز دعوت شده است، اما مقام‌های امریکایی گفته اند که هیچ نماینده‌ای به این نشست نمی‌فرستند.

احمد میرزاد