نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت یمن نیازمند کمک اضطراری هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آکسفام، مردم یمن در حال تجربه یکی از وخیم ترین بحران های انسانی جهان هستند و این در حالی است که مناقشه در این کشور و حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان تاکنون بیش از ۴۶ هزار کشته و مجروح بر جا گذاشته است.
همچنین بیش از ۳ میلیون نفر در یمن مجبور به ترک خانه های خود به علت بمباران ها و درگیری های نظامی شده اند.

اقتصاد یمن در آستانه فروپاشی است و تعداد بی شماری از خانه ها و مزارع و بخش های حیاتی زیرساختها ویران شده اند.
قیمت مواد غذایی در یمن رو به افزایش بوده و بسیاری از مردم فقیر این کشور درآمد خود را از دست داده اند که در نتیجه الان حدود ۱۷ میلیون یمنی معادل ۶۰ درصد جمعیت این کشور با ناامنی غذایی و سوء تغذیه رو به رو هستند که از این تعداد حدود ۷ میلیون نفر در آستانه قحطی و گرسنگی هستند.
در یمن پیش از جنگ نیز نزدیک به ۹۰ درصد مواد غذایی این کشور از خارج وارد می شد و جنگ و بمبارانها موجب اختلال در واردات مواد غذایی به این کشور شده است.
به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه ، پیش از این نیز نتایج گزارش تکمیلی اخیر سه سازمان بین المللی وابسته به سازمان ملل درباره امنیت غذایی در مدت زمانی ژوئن ۲۰۱۶ (خرداد ۱۳۹۵) تا مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۱۳۹۵) نشان داد امنیت غذایی در یمن بحرانی است.
سازمان خواربار و کشاورزی (فائو)، برنامه جهانی غذا و صندوق حمایت از کودکان (یونیسف) به تازگی در گزارشی نسبت به عواقب وخیم امنیت غذایی یمن در صورت تخریب زیر ساخت بندر الحدیده بر اثر حمله هوایی یا جنگ در این شهر هشدار دادند.
این گزارش حاکی است که ۲۰ استان از ۲۲ استان یمن در مرحله وضعیت اورژانسی و بحرانی فقدان امنیت غذایی به سر می برند و بیش از دو سوم جمعیت یمن با خطر گرسنگی مواجه بوده، نیاز فوری به کمک های بشر دوستانه دارند.
نهادهای سازمان ملل خاطرنشان کردند که ۱۷ میلیون نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت یمن از فقدان امنیت غذایی رنج برده و نیازمند کمک های بشر دوستانه هستند.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد. این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از ۱۲هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.