سود شخصی رییس‌جمهور آمریکا از حمله به سوریه

به گزارش از یک منبع موثق به نقل از «را استوری»، هم‌اکنون دنیا با پیامدها و جنجال‌های حمله‌ی موشکی ترامپ به یک فرودگاه نظامی در سوریه درگیر است. اما تولیدکننده‌ی موشک «توماهاک» که حمله با استفاده از آن انجام شد حالا شاهد افزایش شدید قیمت سهام شرکت خود است، که خبر خوبی برای سهام‌داران این شرکت به حساب می‌آید؛ از جمله رییس‌جمهور آمریکا.

همانطور که در گزارش اقتصادی «پالمر» ذکر شده است، ترامپ از جمله دارندگان سهام شرکت «ریتیون» (Raytheon) است. طبق خوداظهاری‌های مالی ترامپ در سال ۲۰۱۵، فهرست دارایی‌های سهامی او شامل سرمایه‌گذاری‌هایی در شرکت‌های فناوری، موسسات مالی، و تولیدکنندگان صنایع دفاعی از جمله شرکت «ریتیون» است.

روز پنج‌شنبه، ترامپ فرودگاه نظامی «الشعیرات» را هدف حمله قرار داد. این فرودگاه هم مورد استفاده‌ی نیروهای سوری بود و هم مورد استفاده‌ی نیروهای روسی. این حمله با استفاده از ۵۹ موشک توماهاک صورت گرفت که تولید شرکت ریتیون است.

اگرچه حمله‌ با توماهاک آسیب چندانی به این فرودگاه وارد نیاورد و در نتیجه نیروی هوایی سوریه روز جمعه از همان پایگاه حملاتی را صورت داده است سرمایه‌گذاران، که در افزایش تنش‌ها بین دو کشور احتمال جنگ را می‌بینند، ارزش سهام ریتیون را بالا بردند.

ترامپ از زمانی که مسند ریاست جمهوری را در دست گرفته است، از افشای کلی اطلاعات مالی خود سرباز زده است، از جمله اطلاعات مربوط به مالیات‌ بر درامدش، و حاضر نشده است که دارایی‌های تجاری و مالی خود را اصطلاحا طی یک «سرمایه‌گذاری چشم‌پوشانه» واگذار کند، و بنابراین او و خانواده‌اش می‌توانند پول و سرمایه‌هایشان را هر طور به نفعشان باشد جابجا کنند.

منبع خبر : Raw Story / Tom Boggioni