بیش از ۱۰۰ نظامی سعودی به دست نیروهای یمنی به هلاکت رسیدن

وزارت دفاع یمن از هلاکت بیش از ۱۰۰ نظامی سعودی به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی سه روز گذشته خبر داد.

به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که طی سه روز گذشته بیش از ۱۰۰۰ نظامی سعودی در درگیری‌‌ با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های مرزی به هلاکت رسیده و ۲۰ خودروی نظامی آن‌ها منهدم شده است.

این در حالی است که درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و مزدوران منصور هادی و عربستان همچنان ادامه دارد.

یک منبع نظامی گفت که طی ساعات گذشته، شماری از مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن به ضرب گلوله تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه عسیر به هلاکت رسیده‌اند.

درگیری‌ها بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران منصور هادی در جبهه شرقی بخش ساحلی المخا در جنوب غرب تعز تا منطقه العمری در بخش ذباب همچنان ادامه دارد. این در حالی است که درگیری‌ها بین دو طرف در اطراف پادگان التشریفات و محله الزهراء در شرق شهر تعز نیز همچنان ادامه دارد.

یک منبع نظامی دیگر گفت که در پی عملیت منحصر به فرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مراکز تجمع مزدوران منصور هادی در منطقه الساق در بخش عسیلان، منجر به کشته و زخمی شدن شماری از آن‌ها شد.

این منبع گفت که احمد صالح احمد حسین اللقیطی العولقی یکی از سرکردگان مزدوران در بین کشته شدگان حضور دارد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

بر اساس آمارهای سازمان ملل، بیش از ۷۴۰۰ نفر در جریان جنگ عربستان علیه یمن کشته و بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.