ممنوعیت «حجاب» در دانشکده حقوق نیجریه موجب خشم دانشجویان شد

به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه به نقل از آناتولی، ممنوع شدن حجاب در مراسم جشن پایان سال دانشکده حقوق نیجریه، خشم گسترده فعالان حقوق مدنی و دانشجویان رشته حقوق این کشور را برانگیخت.

بر اساس این گزارش: بحث‌های جنجالی، زمانی آغاز شد که یک دانشجوی مسلمان تحصیل‌کرده در رشته حقوق،‌ برای شرکت در مراسم جشن امتحان پایانی در ابوجا پایتخت نیجریه از آنجایی که حاضر به کشف حجاب نشده بود و به داشتن حجاب اسلامی اصرار ورزید، اجازه ورود نیافت.

بحث‌ها، رسانه‌های اجتماعی را فرا گرفته و فعالان حقوق بشر در نیجریه تصمیم دانشکده حقوق نیجریه را در رابطه با دانشجوی محجبه زیر سؤال بردند و این در حالی است که در این اواخر،‌ یک دادگاه عالی تجدیدنظر در نیجریه به زنان مسلمان در داشتن پوشش اسلامی، حق تمام و کمال داده بود.

عبدالسلام فریدو آماسا، دانشجوی محجبه رشته حقوق، اعلام کرده که فقط به دلیل اینکه حجاب اسلامی به سر داشته است، به او برای ورود به مراسم اجازه داده نشده است.

وی در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر شد، گفت: من با اصرارم برای حفظ حجاب اسلامی به عنوان یک بانوی مسلمان هیچ‌گونه قانون شکنی انجام نداده‌ام.

احمد اعطولا کاظم، وکیل فعال مسلمان، تصمیم دانشگاه را محکوم کرده و گفت: عملکرد دانشکده حقوق، بیهوده بوده و قوانین زیادی را نقض کرده است. آنچه برای این دانشجوی مسلمان رخ داده، تبعیض آشکار و نقض آزادی دینی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه هیچ قانون یا آیین‌نامه‌ای در این خصوص نداشته است،‌ گفت: انجمن وکلای مسلمان، جلسه تشکیل داده‌اند و به این موضوع به شکل صحیح رسیدگی خواهند کرد.