آرم‌های تقلبی حلال از رستوران‌های چین جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری دیده بان شیعه به نقل از globaltimes، به رستوران‌های شهر ارومچی، پایتخت استان سین کیانگ، منطقه مسلمان نشین چین دستور داده شده که نشانه‌های تقلبی حلال و به ثبت نرسیده را از واحدهای غذایی خود حذف کنند. مسئولان چینی اعلام کردند که این اقدام را به منظور افزایش نظارت بر کالاهای حلال، استفاده نکردن از غذاهای تقلبی حلال و حمایت از سیستم غذای اسلامی ناب در شهر، انجام می‌دهند.

به گفته مقامات چینی، نشانه‌های حلال باید به تصویب انجمن اسلامی چین برسند. رستوران‌هایی که آرم‌ها را برندارند، باید روی آنها را به شکلی بپوشانند.

یک مقام رسمی ارومچی که خواسته ناشناس باقی بماند، در این‌باره به خبرنگاران گفت: نشانه‌های حلال توسط انجمن به تصویب رسیده و هر کدام شماره ثبت دارند. فقط رستوران‌هایی که گواهی‌نامه حلال رسمی و قانونی دارند، دارای استانداردهای حلال انجمن خواهند بود و اجازه دارند این آرم‌های مربوط به غذای حلال را  نصب و تبلیغ کنند.

سایت انجمن اسلامی چین نیز در وب‌سایتش در این‌باره نوشته است: غذای حلال باید حقیقی باشد و استانداردهای آماده‌سازی و تهیه را مطابق با قرآن و قوانین شریعت اسلامی، رعایت کرده باشد. برای اطمینان حاصل کردن از این مسئله و حفاظت از معنویات مسلمانان، ضروری است حقیقی بودن این استانداردها بررسی شود.

این سایت در ادامه افزود: غذای تقلبی حلال شاید به ظاهر به جسم آسیب نزند اما روح و معنویت فرد را با مشکل مواجه می‌کند.