رستوران غذای حلال جایگزین مشروب فروشی می‌شود

در حالی که رستوران‌های غذای حلال در آمریکا به تدریج گسترش پیدا می‌کنند، یک رستوران حلال با نام «بچه‌های حلال» قرار است جایگزین «بار آبجوفروشی» در شهر نشویل، در ایالت تنسی آمریکا شود. این رستوران که در آغاز سال آینده آغاز به کار می‌کند، دومین رستوران غذای حلال در این شهر بوده و قرار است پیش از پایان سال نیز یک تهیه غذای حلال نیز توسط همین شرکت افتتاح شود.

نخستین تهیه غذای حلال شهر نشویل قرار است در ماه نوامبر افتتاح شده، و تنها غذا را به طور سرپایی ارائه می‌دهد، با این حال شعبه دوم این رستوران که در اوایل سال ۲۰۱۸ گشایش می‌یابد، سالن رستورانی با ۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت داشته و در داخل و خارج این رستوران برای سرو غذای بیش از ۵۰ نفر گنجایش دارد.

رستوران‌های بچه‌های حلال نخست از یک گاری هات داگ فروشی در شهر نیویورک کار خود را آغاز کرده و مزه غذای حلال و اسلامی به دهان آمریکایی‌ها خوش آمده، به طوری که پس از مدتی سرمایه‌گذاران آن موفق به راه اندازی بیش از ۲۰۰ رستوران جدید در سرتاسر آمریکا و جهان شدند.

این شرکت به عنوان نخستین رستوران زنجیره‌ای غذای حلال در آمریکا شناخته شده است که به طور کلی به معنای عرضه مواد غذایی پایبند به قوانین اسلامی در بلاد غرب می‌باشد. این رستوران‌های حلال غذاهایی با گوشت گاو، مرغ، فلافل و دیگر غذاهای فلفلی با طعم‌های خاورمیانه‌ای و مدیترانه‌ای را ارائه می‌دهند.