تدابیر شدید امنیتی در بحرین در آستانه ماه محرم

نهادهای امنیتی بحرین با احضار علما، خطبا و فعالان مذهبی از آنان خواسته اند شعائر دینی را آنطور که حکومت منامه می‌خواهد برپا کنند.

رژیم آل خلیفه با نقض آشکار آزادی های دینی تهدید کرده است نادیده گرفتن دستورالعمل های حکومتی در برپایی آیین سوگواری ماه محرم و نصب هرگونه نوشتار و سخنرانی‌های روشنگرانه نتیجه‌ای جز شکنجه و زندان نخواهد داشت.

وزارت کشور بحرین با احضار مسئولان حسینیه‌ها و مساجد شیعیان به ویژه در جزیره ستره که از مناطق مهم این کشور به شمار می آید از آنان خواسته است آیین سوگواری را به داخل مساجد و حسینیه‌ها محدود کنند.

این تدابیر امنیتی و سخنگیری ها در پی درخواست علما برای نامگذاری محرم امسال به نام “و نصرتی لکم معده ؛ آماده یاری‌تان هستم” از دیروز تشدید شده است.

شنیده‌ها حاکیست مسئولان حسینیه‌ها از مردم خواسته‌اند با قوت در مقابل هرگونه تعدی نیروهای امنیتی آل خلیفه ایستادگی کنند و در تکریم معارف دینی و عاشورایی کوتاه نیایند.

با آغاز بیداری اسلامی در بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی رژیم آل خلیفه سیاست های سختگیرانه تری در قبال فعالیت‌های دینی و مذهبی به ویژه معارف شیعی و عاشورایی به اجرا درآورده است.

احضار، پیگرد و بازداشت مستمر علما، فعالان فرهنگی و مذهبی مسئولان حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی و متهم کردن آنان به مشارکت در فعالیت های آشوبگرانه و تروریستی و جلوگیری از ورود علما و خطبای سایر کشورهای اسلامی به بحرین از جمله این اقدامات به شمار می‌آید.

تخریب مساجد شیعیان و ممنوعیت بازسازی آنها از بزرگترین اقدامات آشکار سرکوب آزادی‌های دینی در بحرین به شمار می‌آید.

از سال ۲۰۱۱ تا کنون بیش از ۴۰ مسجد شیعیان تخریب و هدف گلوله‌های مزدوران آل خلیفه قرار گرفته است و تعطیلی مرقد “ابراهیم بن مالک اشتر نخعی” و “صعصعه بن صوحان” دو تن از اصحاب نامدار امیرالمومنین(ع) از جمله این اقدامات سرکوب گرانه است.