وضعیت زندان زنان بحرین نابسامان است

مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین اعلام کرد زنان انقلابی بحرینی در زندان مسموم شده اند و مسئولان زندان به این خاطر از ارتباط آنها با خانواده های خود جلوگیری می کند.

خانم ابتسام الصائغ از فعالان حقوق بشر که در زندان آل خلیفه به سر می برد، عصر روز گذشته در تماسی تلفنی اعلام کرده که رئیس زندان زنان اجازه ملاقات به زندانیان نمی دهد، زیرا تعدادی از آنها مسموم شده اند.

وی افزود: زنان زندانی در غذای خود تعداد زیادی حشره مشاهده کرده اند و بوی بسیار بدی نیز از غذا به مشام رسیده به گونه ای که می توان غذای زندان را یک فاجعه و شکنجه برای زندانیان به شمار آورد.

خانم الصائغ که خود از وضعیت سلامتی نابسامانی در زندان بحرین برخوردار است همچنین گفته که دو زن از مصر و مغرب در زندان همراه آنها هستند که آنها نیز مسموم شده اند و علاوه بر این وضعیت بهداشتی زندان نیز بسیار وخیم و نا مناسب است.

خانم هاجر منصور نیز که از زنان زندانی سیاسی و مادر همسر سید احمد الوداعی از فعالان حقوق بشر است نیز به تازگی در زندان بیمار شده و با این حال از تماس با فرزند زندانی خود محروم است و همین موجب افزایش شکنجه روحی او شده است.

خانم زینب مرهون و نجاح الشیخ نیز از بیماری معده در زندان رنج می برند به گونه ای که اکنون جان آنها در معرض خطر قرار گرفته و از این رو مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین از مسئولان بحرین خواسته شرایط لازم و مناسب برای تغذیه و سلامت و بهداشت زندانیان زن را فراهم سازند.

سید احمد الوداعی که مدیر اجرایی این مرکز است گفت: باید به کارشناسان و بازرسان سازمان ملل اجازه داده شود به بحرین سفر کرده و شرایط نابسامان زندان ها را از نزدیک ببینند