ارسال کمک‌های دارویی و انسان‌دوستانه روسیه به استان حماه سوریه

خبرگزاری «نووستی»، نمایندگان نظامی روسیه مستقر در مرکز هماهنگی طرفین مناقشه در سوریه یک محموله از کمک‌های پزشکی و دارویی را به بیمارستان ملی شهر حماه تحویل دادند تا برای بیماران در کل مناطق کاهش تنش مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این کمک‌های انسان دوستانه برای مردم غیرنظامی شهر “سوران” در استان حماه تحویل مقامات این شهر داده شد.

به گفته نمایندگان روسیه در این مرکز، کار مضاعف به منظور ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی برای درمان بیماران دو هفته طول کشید. بیمارستان ملی شهر حماه برای این منظور تصادفی انتخاب نشده، چرا که دقیقا همه بیماران از مناطق همجوار، بخاطر ایجاد منطقه کاهش تنش و برقراری امنیت کامل در این منطقه، به این بیمارستان مراجعه می کنند.  این محموله شامل نیم تن مواد دارویی و وسایل مورد نیاز پزشکی است.

علاوه بر این نظامیان روسی مستقر در مرکز هماهنگی طرفین مناقشه در سوریه روز گذشته (چهارشنبه) همچنین یک محموله کمک‌های انسان دوستانه به شهر سوران در شمال شهر حماه ارسال کردند. این نخستین بار است که به این شهر که تازه در ماه جولای از دست گروه‌های مسلح خارج شده، کمک‌های انسان دوستانه می‌رسد. زیرساختارهای این شهر تقریبا از بین رفته و اکثر ساختمان‌های شهر دچار آسیب شده‌اند و مردم ساکن آن بشدت نیازمند مواد غذایی و دارویی هستند.