کتاب «جلوه اسلامی سائو پائولو» منتشر شد

یک متخصص انسان شناسی اهل برزیل، کتابی درباره زندگی مسلمانان در سائو پائولو منتشر کرده است.
فرانسیسی کامپوس باربوسا، این کتاب را بر اساس پایان نامه دکترای خود تحت عنوان « جلوه اسلامی سائو پائولو، اسلیمی‌ها، اقمار و خرما » درخصوص زندگی مسلمانان این شهر منتشر کرده است. این کتاب بر اساس پایان نامه دکترای وی که در سال ۲۰۰۷ از آن دفاع کرده منتشر شده است. 
کتاب مربوطه در حقیقت یک مطالعه میدانی در رابطه با عناصر نمادشناسی در دین اسلام است که بر اساس مشاهدات انجام شده از جوامع مسلمان در شهر سائوپائولو و سائو برناردو کامپو به نگارش درآمده است.
این پروفسور انسان شناسی از دانشگاه سائو پائولو درباره کتاب خود به فدراسیون انجمن‌های مسلمانان برزیل (فمبراس) گفت: من به عنوان یک انسان شناس به این نتیجه رسیدم که حواس مختلف انسانی چون شنوایی، لامسه، چشایی، بویایی و بینایی در زندگی روزمره مسلمانان، چه مسلمانان عرب تبار و متولد شده در این دین و چه مسلمانانی که بعدها اسلام می‌آورند، حال و هوای متفاوتی دارد.
نویسنده این کتاب در کنار تدریس دانشگاهی، از سوی انجمن‌های مسلمانان برزیل (فمبراس) در وزارت امور خارجه برزیل، کلاس‌هایی با عناوین مختلفی چون تمدن اسلامی، نقش زنان در جامعه اسلامی، جهان اسلام: جامعه، فرهنگ و حکومت، اسلام در برزیل و غیره تدریس می‌کند.