سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان:دولت پاکستان باید از کشتار جمعی شیعیان جلوگیری کند

پس از اقدام تروریستی خونین در پاکستان، سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انفجاری پر قدرت در ایالت بلوچستان پاکستان واقع در جنوب غربی این کشور و هم مرز با ایران و افغانستان که به دست گروه های تروریستیِ فعال در این کشور به وقوع پیوست، ۱۵ کشته و ۳۲ مجروح بر جای گذاشت.

این انفجار در محل توقف اتوبوس ها در شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستانِ با اکثریت شیعه نشین رخ داد که افزون بر گرفتن جان افراد زیادی و زخمی کردن برخی دیگر، باعث آتش سوزی در محل حادثه شد.

انفجارِ یادشده در چارچوب عملیات تروریستی گروه هایِ سلفی افراط گرا که در پاکستان و افغانستان فعالیت دارند انجام گرفت؛ همان هایی که از ابزار خشونت و تروریسم برای استمرار بخشیدن به برنامه های خود استفاده می کنند و می کوشند با انگیزه ی نفرت، تکفیر و نژادپرستیِ مذهبی برای نسل کشی شیعیان هیچ فرصتی را از دست ندهند.

شهر کویته از شهرهای مصیبت زده به شمار می رود، چراکه آماج ده ها انفجار تروریستی و خونین قرار گرفته است و صدها کشته و هزاران مجروح از شیعیان بی پناه و بی دفاع داشته و البته شاهد سکوت و موضع گیری غیر مسئولانه ی مسئولان کشوری بوده است که هیچ اقدامی در جهت جلوگیری از چنین فعالیت هایی و صیانت از جان شهروندان بی دفاع و بی پناه نکرده اند.

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان این عملیات تروریستی و انفجارها را محکوم می کند و از مسئولان کشور پاکستان می خواهد به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود در حمایت از شیعیان در برابر عملیات خونبار و سرکوبگرانه ی گروه های تروریستی پایبند باشند و به آن عمل کنند.

این سازمان تأکید می کند که قبل از هر اقدام جنایتکارانه و خونین بر ضد مردم کویته و بروز عملیات های ضد انسانی، جامعه ی جهانی باید برای مقابله ی با آن دست به کار شود. همچنین از تمام سازمان های بین المللی و حقوق بشری خواسته می شود که این جنایت بر ضد شیعیان را محکوم و به طور فعال با تمام گروه های تروریستی که در جهان فساد می انگیزند مقابله کنند.