استقبال از بزرگ‌ترین جشنواره غذای حلال در کانادا

پایگاه خبری «mississauga.com»، این جشنواره مسلمانان را به زمان گذشته برد تا دستاوردها و نقش خود را بر جامعه کانادایی ببینند.
سلیمه جیوراج، بنیانگذار جشنواره حلال گفت: جمعیت مسلمان کانادا مرتباً در حال افزایش است و به همین دلیل صنعت غذای حلال نیز در این کشور در حال گسترش است.
وی افزود: تقاضای زیادی برای غذای حلال وجود دارد اما هنوز جا برای آموزش در مورد حلال و غذای حلال وجود دارد.
در دو روز برگزاری پنجمین دوره این جشنواره، حدود ۴۰ هزار نفر بازدیدکننده به محل برگزاری آن در مرکز بین‌المللی میسیساگا رفتند.
میهمانان از محصولات بیش از ۲۰۰ غرفه غذا که نمایندگان رستوران‌ها، شیرینی‌پزی‌ها و نانوایی‌ها، فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان محصولات حلال بودند، لذت بردند.
در جشنواره امسال غرفه منحصربه‌فردی به نام «تاریخ مسلمانان در کانادا» نیز وجود داشت که بسیار مورد توجه قرار گرفت و تاریخ مسلمانان از دهه ۱۸۰۰ تاکنون را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کرد.
بلاگی نیز با نام iHistory.co طراحی شده تا به مسلمانان کمک کند تا در مورد تاریخ خود در کانادا بیشتر بدانند.
حسام منیر، بنیانگذار این بلاگ گفت: در این بلاگ فقط داستان گسترش جامعه مسلمانان کانادا گفته نمی‌شود بلکه نقش و تأثیرات مهم مسلمانان در فرهنگ و جامعه کانادا نیز معرفی می‌شود.
وی گفت: صد سال پیش، اکثریت کانادایی‌ها چیزی در مورد غذای حلال نمی‌دانستند اما اکنون یک جشنواره بزرگ غذای حلال به صورت سالانه برگزار می‌شود و مشتریان آن فقط مسلمانان نیستند.
بنابر گزارش مؤسسه پژوهشی پیو در آمریکا مسلمانان تا سال ۲۰۳۰، حدود ۷ درصد جمعیت کانادا را تشکیل خواهند داد.